پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403
نشست تعاوني ها با وزير مسکن :

آماده ساخت انبوه و ارزان هستيم

  تاريخ:نوزدهم اسفند 1387 ساعت 09:26   |     کد : 17511   |     مشاهده: 455
به گزارش صنعت نیوز ، دومين نشست هم انديشي مسکن اتاق تعاون با حضور وزير و معاونان وزارت مسکن و شهرسازي، دبيرکل اتاق تعاون و رؤساي اتحاديه ها و تعاوني هاي مسکن سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبر نگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز ، دومين نشست هم انديشي مسکن اتاق تعاون با حضور وزير و معاونان وزارت مسکن و شهرسازي، دبيرکل اتاق تعاون و رؤساي اتحاديه ها و تعاوني هاي مسکن سراسر کشور برگزار شد.

در اين نشست راه هاي افزايش توليد مسکن و دستيابي به ساخت و ساز ارزان قيمت به همت تعاوني هاي مسکن بررسي شد.

حسين رحماني نيا دبيرکل اتاق تعاون مر کزي با اعلام آمادگي تعاوني هاي مسکن سراسر کشور در پذيرش مأموريت هاي مديريتي ساخت و ساز گفت: ساخت و ساز ارزان قيمت ، مأموريت جديد تعاوني هاي مسکن است.

وي با اشاره به آغاز ساخت و ساز در زمين هاي اجاره اي 99 ساله و حضور فعال تعاوني هاي مسکن تصريح کرد: اتاق تعاون و اتحاديه هاي تعاوني مسکن آماده جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي در اين عرصه هستند.

دبيرکل اتاق تعاون با اشاره به توانمندي تعاوني هاي مسکن در ساخت انبوه و ارزان در زمين هاي اجاره اي 99 ساله گفت: تعاوني ها و اتحاديه هاي تعاوني مسکن در ساخت واحدهاي مسکوني استيجاري 5 ساله، کارنامه موفقي دارند.

در اين نشست موضوع هاي تسريع در اعطاي تسهيلات بانکي به تعاوني هاي مسکن، همکاري بيشتر وزارت مسکن با اين تشکل ها ، حمايت از تعاوني هاي مسکن مطرح شد.

همچنين تاکيد شد تعاوني هاي مسکن در انبوه سازي و رعايت کيفيت در بخش ساخت و از برنامه هاي دولت پيشگام هستند.

اتحاديه ها و تعاوني هاي مسکن در ساخت واحدهاي مسکوني از مهندسان و کاردان هاي فني که وزارت مسکن صلاحيت آنها را تأييد کرده است استفاده مي کنند و نظارت هاي فني انجام مي گيرد.

تخفيف در پرداخت اجاره سالانه زمين هاي 99 ساله به تعاوني هاي مسکن، پيگيري دستور وزير مسکن در حمايت از تعاوني ها، تسهيلات ويژه ساخت مسکن به تعاوني ها و اتحاديه هاي مسکن از طريق بانک مسکن و ديگر بانک ها از دغدغه هايي بود که

در اين نشست مطرح شد.

استفاده تعاوني هاي مسکن از مزاياي انبوه سازان در سيستم بانکي، تأمين منابع مالي تعاوني هاي مسکن براي استفاده از فناوري هاي نوين ساختماني در ساخت و سازها و سرعت بخشيدن به اعطاي زمين هاي طرح مسکن مهر به تعاوني هاي مسکن هم از درخواست هاي رؤساي اتحاديه ها و تعاوني هاي مسکن بود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17511
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است