چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403

سعيدي کيا از پيشنهاد افزايش تسهيلات ساخت مسکن مهرخبر داد

  تاريخ:نوزدهم اسفند 1387 ساعت 09:35   |     کد : 17514   |     مشاهده: 383
به گزارش صنعت نیوز ، وزارت مسكن و وزارت تعاون طرح پيشنهاد افزايش تسهيلات بانکي ساخت واحدهاي مسکوني را در طرح مسکن مهر ، بزودي به شوراي عالي مسكن ارسال مي كنند.

به گزارش خبر نگار گروه راه و ساختمان  صنعت نیوز ، وزارت مسكن و وزارت تعاون طرح پيشنهاد افزايش تسهيلات بانکي ساخت واحدهاي مسکوني را در طرح مسکن مهر ، بزودي به شوراي عالي مسكن ارسال مي كنند.

وزير مسکن و شهرسازي در نشست هم انديشي تخصصي و دوره اي اتاق تعاون مرکزي گفت : بانک ها هم اکنون يک ميليون تومان وام براي آماده سازي و 14 ميليون تومان هم براي ساخت واحد هاي مسكوني در طرح مسکن مهر پرداخت مي کنند.

محمد سعيدي کيا با اشاره به راهبرد دولت براي افزايش توليد مسكن در شرايطي كه قيمت مصالح ساختماني هم كاهش يافته است ، گفت: وزارت مسکن با هر سازنده اي که به مسير افزايش توليد مسکن وارد شود ، مهربان است.

وي با اشاره به دغدغه هاي رؤساي اتحاديه ها و تعاوني هاي مسکن گفت: وزارت مسکن هم اکنون با انعقاد توافقنامه اي با انبوه سازان براي پي ريزي (فوندانسيون) ساختمان ها در برخي از پروژه هاي طرح مسكن مهر،به تعاوني هاي مسكن كمك كرده است تا ساخت و سازها در زمين هاي اجاره اي 99 ساله بيشتر شود.

وزير مسکن و شهرسازي با اشاره به برخي مشکلات در تأمين منابع بانکي تعاوني هاي مسکن قول داد با تصويب مصوبه انتشار اوراق رهن ثانويه مسکن در شوراي عالي مسکن، مشکل نقدينگي سازندگان مسکن برطرف شود.

سعيدي کيا با اشاره به اينکه دولت تا 60 درصد ساخت واحدهاي مسکوني را در طرح مسکن مهر وام پرداخت مي کند، گفت: شوراي مسکن تلاش مي کند با ارائه پيشنهادي به دولت تسهيلات 15 ميليون توماني فعلي ساخت هر واحد مسکن در طرح مسکن مهر را افزايش دهد.

وي با اشاره به بررسي تمديد مهلت پرداخت اجاره بهاي زمين هاي اجاره اي 99 ساله به تعاوني هاي مسکن گفت: نتيجه اين موضوع به زودي اعلام مي شود.

وزير مسکن و شهرسازي در اين نشست همچنين از واحد مرکزي خبر به خاطر تهيه گزارش هاي موثر در بخش ساخت و ساز، طرح مسكن مهر و بازار مسكن تشكر كرد.

اين نشست تخصصي (تعاوني ها) قرار است هر 15 روز يکبار با حضور مسئولان و وزرا تشکيل شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17514
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است