چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403

قطار اکو به راه می افتد

  تاريخ:نوزدهم اسفند 1387 ساعت 09:45   |     کد : 17517   |     مشاهده: 437
به گزارش صنعت نیوز ، دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی " اکو" از الحاق چین به قطار کانتینری اکو خبر داد و گفت: مسیر قطار کانتینری مسیر استانبول - ایران - آلماتی را به اورومچی در چین گسترش می دهیم.

به گزارش گروه صنایع  صنعت نیوز ، دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی " اکو" از الحاق چین به قطار کانتینری اکو خبر داد و گفت: مسیر قطار کانتینری مسیر استانبول - ایران - آلماتی را به اورومچی در چین گسترش می دهیم.

خورشید انور در نشستی خبری گفت: همزمان با دهمین اجلاس سران در21 اسفند، قطار کانتینری مسیر اسلام آباد - تهران - استانبول به طور آزمایشی راه اندازی خواهد شد.

وی ارتقای موافقتنامه های ترانزیت را اولویت مهم برای اکو اعلام کرد و گفت: مدت زمان سیر قطار کانتینری استانبول ـ آلماتی از یازده و نیم روز به نه روز کاهش یافته است و کشورهای مسیر توافق کرده اند این مدت را به هفت روز کاهش دهند.

خورشید انور افزود: در حال گسترش این قطار به افغانستان، قرقیزستان ، تاجیکستان و اورومچی در چین هستیم.

وی اظهار داشت: صندوق توسعه زیرساخت ها نیز برای تأمین مالی پروژه های مهم منطقه ای در حال تشکیل است.

دبیر کل اکو خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل جاده ای، محدودیت های وسایل حمل و نقل برداشته شده است و در حال الحاق به کاروان کامیون در شاهراه آسیایی مشترک اتحادیه جهانی جاده ها و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه هستیم.

وی گفت: درباره همکاری با آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل)، هم اکنون به طرح عمل آلماتی برای کشورهای محصور در خشکی و کشورهای ترانزیتی کمک می کنیم.

انور با اشاره به پیشرفت های اکو گفت: برخی موافقتنامه های کلیدی مانند موافقتنامه تجارت اکو (اکوتا) و موافقتنامه چارچوب حمل و نقل و ترانزیت (TTFA) اجرا شده اند.

دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی " اکو" گفت: ابتکارات جدیدی همچون بانک تجارت و توسعه اکو و طرح کارت سفید اکو اجرا شده است.

وی افزود: تعداد بیشتری از طرح های ما در دو سال اخیر آغاز شده است که می توان به طرح های ظرفیت سازی تجاری، فناوری نانو و امنیت غذایی اشاره کرد.

خورشید انور گفت: تفاهمنامه های جدیدی با سازمان همکاری شانگهای، کمیسیون اروپا، کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا، کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه و سازمان جهانی مهاجرت امضا شده است.

وی افزود: مجمع عمومی سازمان ملل هم قطعنامه جدیدی را برای همکاری با اکو تصویب کرده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17517
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است