پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403
دبيرانجمن معماري ايران :

عمرساختمان دركشور 25تا 30سال است

  تاريخ:بيستم اسفند 1387 ساعت 11:41   |     کد : 17646   |     مشاهده: 827
به گزارش صنعت نیوز، دبيرانجمن معماري ايران گفت : عمر ساختمان در ايران 25 تا 30سال است كه اين امر هشداري براي نابودي سرمايه هاي ملي كشور است .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، دبيرانجمن معماري ايران گفت : عمر ساختمان در ايران 25 تا 30سال است كه اين امر هشداري براي نابودي سرمايه هاي ملي كشور است .

انوشه منصوري درهمايش فناوريهاي نوين ساختماني در تالار شهيد اويني دانشگاه تهران با بيان اينكه 7تا 8برابرسرانه مصالح دنيا در ايران مصرف مي شود افزود : با افزايش كيفيت ساخت و ساز در كشور مي توان از خسارت پديده هاي طبيعي از جمله زلزله جلوگيري كرد .

وي با بيان اينكه كشور ما در بهره گيري از فناوري نوين ساختماني پيشگام بوده است گفت : پاسارگاد ، تخت جمشيد و انواع فرم ها و هندسه در معماري ايران نشان مي دهدكشور ما از هزار و چند سال پيش در فناوري نوين ساختماني پيشگام بوده است .

دبيرانجمن معماري ايران با تاكيد بر اموزش و ترويج فناوريهاي نوين ساختماني افزود: استفاده از تجربيات غربي ها در فناوريهاي نوين ساختماني فقط انتقال دانش به ماست نه چيز ديگر .

عليرضا قهاري دبير شوراي فناوري ساختماني هم نهادينه شدن فناوري نوين ساختماني در كشور را عزم ملي دانست و گفت :95درصد ساخت و ساز در بخش خصوصي صورت مي گيرد و اين دانش جديد بايد به همت مردم توليد و پذيرفته شود .

حناچي استاد دانشگاه تهران هم گفت: براي نهادينه كردن آموزش فناوري نوين ساختماني بايد دانشجويان با واقعيت هاي جامعه اشنا شوند و استادان دانشگاه هم با اين موضوع درگير شوند .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17646
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است