پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403

تلاش مشترک وزارت مسکن و مپسا براي توسعه صنعتي سازي مسکن

  تاريخ:بيست و يکم اسفند 1387 ساعت 11:33   |     کد : 17716   |     مشاهده: 675
به گزارش صنعت نیوز، تفاهم نامه همکاري صنعتي سازي مسکن با استفاده از فناوري هاي نوين ساختماني امروز ميان مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازي و شرکت مديريت پروژه هاي ساختماني ايران "مپسا" به عنوان مجري امضا شد.

به گزارش خبرنگای گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، تفاهم نامه همکاري صنعتي سازي مسکن با استفاده از فناوري هاي نوين ساختماني امروز ميان مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازي و شرکت مديريت پروژه هاي ساختماني ايران "مپسا" به عنوان مجري امضا شد.

اين تفاهمنامه شامل همکاري در بررسي سوابق شرکت هاي توليد کننده مسکن صنعتي، کيفيت واحدهاي توليد

مسکن با فناوري هاي نوين و صدور گواهينامه هاي فني، تدوين ضوابط و مقررات سامانه هاي هاي نوين ساختماني، برگزاري دوره هاي آموزشي و نمايشگاه هاي تخصصي و همچنين تعريف پروژه هاي تحقيقاتي مشترک است.

برگزاري گردهمايي کارشناسان و تشکيل نشست دو طرف به منظور پيشبرد اهداف و بررسي گزارش ها و روند اجراي تفاهمنامه به مدت چهار سال از ديگر مفاد اين تفاهمنامه است.

قلعه نوعي مدير عامل شرکت مديريت پروژه هاي ساختماني ايران (مپسا) در اين مراسم ، صنعتي سازي مسکن را غير از مصنوعي سازي دانست و گفت: هم اکنون حدود 2 درصد ساخت و سازها در کشور به روش صنعتي است.

وي توجيه اقتصادي، سرعت توليد و مجموعه سازي، سبک بودن مصالح ، امکان توليد پيش ساخته مصالح، توليد خودکار و مکانيزه ، کاهش اتلاف انرژي و اشتغال تحصيلکردگان را از مزاياي صنعتي سازي مسکن بيان کرد.

قلعه نوعي ، مديريت و اجراي پروژه هاي ساختماني و شهرک سازي با روش هاي صنعتي يا نيمه صنعتي ، مشارکت و حمايت از بخش خصوصي، بهره گيري از فناوري هاي نوين در ساختمان سازي ، حمايت و مشارکت در جذب و سرمايه گذاري در توليد کارخانه هاي مصالح نوين ساختماني را از مأموريت هاي اصلي شرکت مپسا اعلام کرد.

وي تصريح کرد: همچنين تفاهم نامه احداث 2 هزار واحد مسکوني به عنوان پروژه نمونه طرح صنعتي سازي مسکن ميان وزارتخانه هاي مسکن، صنايع و معادن و وزارت تعاون تهيه و تنظيم شده است.

مدير عامل شرکت مپسا ، برنامه ريزي براي ساخت سالانه 300 هزار واحد مسکوني صنعتي در 5 سال آينده را از برنامه هاي شرکت ذکر کرد.

وي گفت: مذاکره با بيش از 250 گروه متقاضي صنعتي سازي، تشکيل 144 پرونده تقاضاي مشارکت، امضاي 117 تفاهمنامه همکاري، معرفي 53 طرح صنعتي سازي براي دريافت زمين ، معرفي 39 طرح براي دريافت تسهيلات به بانک صنعت و معدن و تشکيل 32 شرکت مشارکتي از ميان طرح هاي صنعتي از مهمترين اقدامات مپسا در جذب مشارکت بخش خصوصي است.

فاطمي عقدا رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازي هم در اين مراسم با تشکر ويژه از رسانه ها در پوشش مناسب اخبار مربوط به بخش مسکن و ساخت و ساز تصريح کرد: زمينه هاي جهش در ساخت و ساز صنعتي فراهم است.

وي با اشاره به ظرفيت سازي براي 10 برابر کردن صنعتي سازي مسکن ( از 2 درصد به 20 درصد) با استفاده از فناوري هاي نوني ساختماني گفت: صنعتي سازي همان سبک سازي است.

معاون وزير مسکن و شهرسازي با اشاره به شناسايي موانع صنعتي سازي مسکن تصريح کرد: امضاي اين تفاهم نامه مطمئناً صنعتي سازي مسکن را شتاب خواهد داد.

بنا بر اين گزارش ، صنعتي سازي ساختمان در برگيرنده تمامي فعاليت ها ، فناوري ها و روش هاي ساخت و ساز و توليد کارخانه اي قطعات و اجزاي ساختماني است که به طور انبوه و بر اساس استانداردهاي روز و با رعايت موازين توسعه پايدار انجام مي گيرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17716
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است