جمعه 14 ارديبهشت 1403

براي مقابله با زمين خواري اراده قوي وجود دارد

  تاريخ:بيست و يکم اسفند 1387 ساعت 12:02   |     کد : 17728   |     مشاهده: 679
به گزارش صنعت نیوز، وزير مسکن و شهرسازي گفت: اکنون براي مبارزه با زمين خواري و بازپس گيري زمين هاي تصرف شده اراده قوي در کشور ايجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزير مسکن و شهرسازي گفت: اکنون براي مبارزه با زمين خواري و بازپس گيري زمين هاي تصرف شده اراده قوي در کشور ايجاد شده است.

سعيدي کيا در حاشيه سومين همايش حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي افزود: فعاليت هاي زيادي در زمينه مقابله با زمين خواري و حفظ منابع طبيعي انجام شده و تشکيل شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي يکي از اين فعاليت هاي مؤثر بوده است.

وي گفت: با تشکيل اين شورا دادسراي ويژه اي براي پيگيري مسائل مربوط به زمين خواري در استان تهران ايجاد شده بود که با توجه به فعاليت و آثار خوب اين اقدام، فعاليت شورا به صورت کشوري درآمد.

سعيدي کيا حفظ حقوق بيت المال در سال هاي گذشته نه تنها از نفس نيفتاده بلکه رو به قوت است و بايد اين گونه اقدامات مؤثر استمرار يابد.

وزير مسکن بازپس گيري زمين هايي که به صورت ناحق به تصرف درآمده، عرضه زمين معوض در قبال صدور مجوزهاي غلط، جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرقانوني، درختکاري در حريم شهرها را از جمله فعاليت ها در حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي بيان کرد و گفت: اين گونه اقدامات رو به توسعه است، اما بايد فعاليت هاي بيشتري در اين زمينه انجام شود.

سعيدي کيا افزود: پديده زمين خواري با توجه به ارزش افزوده آن وجود دارد اما با اقدامات انجام شده در سه سال گذشته 5 هکتار از زمينهاي تصرف شده بازپس گرفته شده است.

سعيدي کيا در پاسخ به اين سؤال که زمين خواران چه کساني هستند گفت: اين افراد را نمي شناسم اما زياده طلبي و غصب اموال عمومي از ويژگي هاي افرادي است که زمين خواري مي کنند.

وزير مسکن گفت: زمين اطراف شهرها بيت المال و مربوط به عموم مردم است اما زمين خواران حق عمومي را با انگيزه اقتصادي و زراندوزي غصب مي کنند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17728
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است