جمعه 14 ارديبهشت 1403

تاکيد وزير مسکن بر تشکيل مجتمع قضايي مبارزه با زمين خواري

  تاريخ:بيست و يکم اسفند 1387 ساعت 12:07   |     کد : 17729   |     مشاهده: 687
به گزارش صنعت نیوز، وزير مسکن و شهرسازي گفت: با توجه به حجم کار در زمينه پرونده هاي زمين خواري، نيازمند تشکيل مجتمع قضايي ويژه زمين خواري هستيم.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزير مسکن و شهرسازي گفت: با توجه به حجم کار در زمينه پرونده هاي زمين خواري، نيازمند تشکيل مجتمع قضايي ويژه زمين خواري هستيم.

سعيدي کيا در سومين همايش حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي با اشاره به دستور رئيس قوه قضائيه ابراز اميدواري کرد: هر چه سريعتر اين مجتمع قضايي تشکيل شود.

وزير مسکن افزود: جلوگيري از تصرف زمين، باز پس گرفتن زمين هايي که به صورت غيرمجاز تصرف شده اند، تامين زمين معوض براي کساني که با اشتباه دستگاههاي اجرايي به آنان مجوز ساخت داده شده و درختکاري در حريم شهرها براي حفظ اراضي مهمترين اقدامات وزارت مسکن و شهرسازي در زمينه حفظ حقوق بيت المال در اراضي و منابع طبيعي است .

سعيدي کيا با اشاره به تصويب طرح جامع شهر تهران در شوراي عالي شهرسازي گفت: همه تعاوني ها و مردم بايد دقت کنند که خارج از محدوده شهر تهران اقدام به خريد زمين و ساخت و ساز در آن نکنند.

وزير مسکن در بخش ديگري از سخنانش به اقدامات وسيع دولت نهم براي تامين مسکن مردم اشاره کرد و از طرح مسکن مهر به عنوان مهمترين اين اقدامات ياد کرد .

سعيدي کيا با اشاره به ثبت سالانه 800 هزار ريال واقعه ازدواج در کشور و حجم انبوه درخواست مسکن گفت: در يک و نيم سال اخير 18 هزار هکتار زمين به صورت اجاره 99 ساله براي ساخت يک ميليون و 300 هزار واحد مسکوني، به تعاوني ها، تشکل ها و مردم واگذار شده است.

وزير مسکن با اشاره به اين که ساخت 500 هزار واحد مسکوني ديگر نيز طراحي شده است افزود: از مجموع واگذاريها 500 هزار واحد مسکوني در حال آماده سازي، يکصد و 90 هزار پروانه ساخت شهرداري صادر شده و 50 هزار واحد ديگر در حال ساخت و ساز است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17729
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است