شنبه 15 ارديبهشت 1403

اطلاعیه دادسرای عمومی تهران درباره چند انبوه ساز

  تاريخ:بيست و دوم اسفند 1387 ساعت 11:52   |     کد : 17824   |     مشاهده: 1263
به گزارش صنعت نیوز، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره کلاهبرداری شرکتهای ساختمانی موسوم به انبوه سازان شفق، نگین غرب و مروارید غرب اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره کلاهبرداری شرکتهای ساختمانی موسوم به انبوه سازان شفق، نگین غرب و مروارید غرب اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است شرکتهای یاد شده با اعلام عمومی و به بهانه پیش فروش واحدهای مسکونی از شهروندان مبالغ متنابهی دریافت کرده اند و در قبال ثبت نام کنندگان ، واحد مسکونی مورد نظر را تامین نکرده اند که در این زمینه نکات زیر به اطلاع عموم مردم و شکات می رسد..

1- با عنایت به اینکه در اطلاعیه قبلی آخرین مهلت تقدیم شکوائیه به شعبه اول بازپرسی ویژه امنیت مستقر در جنب زندان اوین در این مرحله تاریخ اسفند امسال تعیین شده بود تعداد 8657 فقره شکایت به همراه مستندات از سوی شهروندان مال باخته تقدیم و ثبت شعبه شده است که خوشبختانه اموال و اراضی توقیف شده از متهم که در حال حاضر بازداشت و در زندان اوین بسر می برد برای پرداخت اصل و خسارت این شکات کفایت می کند.

2- کارکنان شعبه اول بازپرسی ویژه امنیت در تلاشی بی وقفه پرونده های دریافتی را مورد بررسی قرار داده، پس از تکمیل و تفکیک شکات هر پروژه نسبت به ثبت رایانه ای اطلاعات دریافتی اقدام لازم معمول داشته اند.

3- سایتی به نام www.sabp.ir شعبه اول بازپر سی- طراحی و هم اکنون کارکنان این شعبه در حال انتقال اطلاعات پرونده شکات به این سایت هستند که به زودی مراحل کارشناسی و پیشرفت پرونده و تصمیمات اتخاذ شده از این طریق قابل بهره برداری و اطلاع رسانی به ثبت نام کنندگان و شکات است.

4- در زمینه تعیین میزان خسارت شهروندان و مال باختگان این پرونده هیئت شش نفره کارشناسان رسمی دادگستری متشکل از سه نفر کارشناس حسابداری و حسابرسی و سه نفر کارشناس امور املاک و ساختمان انتخاب و پس از بررسی اولیه برنامه ای را به منظور محاسبه و ارزیابی حقوق شکات با توجه به وجوه پرداختی طبق قرارداد منعقده و تطبیق آن با یکایک پرونده های واصله و نهایتا اعلام مبلغ نهایی قابل پرداخت به هر عضو شاکی متضمن اصل و خسارات متعلقه طراحی کرده اند که در این نظریه معیار برآورد مبلغ که با رضایت متهم اعلام شده بیشتر از شاخص تورم مسکن که ازسوی بانک مرکزی اعلام می شود و ارزش روز آپارتمان موضوع قرارداد که مبنای احکام حقوقی در محاکم دادگستری است خواهد بود.

ضمنا هم زمان کار ارزیابی و شناسایی املاک بلامعارض متهم و ارزش گذاری آنها به نرخ معاملاتی روز در حال انجام است تا به محض پایان ارزیابی مذکور امکان اعلام و انتقال املاک مورد نظر به شکاتی که متقاضی دریافت زمین بجای حق و حقوق خود هستند وجود داشته باشد ضمنا در رابطه با شکاتی که در قبال اصل مبلغ پرداختی و خسارات وارده به دریافت زمین رضایت داشته باشند حسب نظر کارشناسان و رضایت متهم میزان 20 درصد از ارزش کل زمین به عنوان حق تبدیل به متراژ زمین متعلقه افزوده خواهد شد تا از این طریق زحمات شکات در تبدیل زمین به وجه نقد جبران شود.

5- متهمان این پرونده مکلف شده اند تا با فروش املاک خود حقوق کارگران و کارمندان پروژه های مربوطه را پرداخت کنند تا از این حیث نیز جمع کثیری از شهروندان شاغل در این پروژه بلاتکلیف نباشند.

6- شکات جهت اعلام نظر، پیشنهاد یا کسب هرگونه خبر می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق سایت مذکور با درج مشخصات اقدام کنند.

7- به مردم تذکر داده می شود قبل از اقدام به خرید و عضویت در چنین پروژه هایی از مراتب اخذ مجوز فعالیت، پروانه ساختمانی، تکافوی واحدهای پیش فروش شده با اعضایی که ثبت نام کرده اند و مجوز وزارت مسکن و شهرسازی در تایید انبوه ساز و اختیار پیش فروش، اطلاع کامل حاصل کنند و مفاد قرارداد را نیز دقیقا مورد مطالعه قرار دهند تا در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17824
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است