جمعه 14 ارديبهشت 1403

پژهشگران در تلاشند مصالح ساختنماني اينده را توليد کنند

  تاريخ:بيست و ششم اسفند 1387 ساعت 12:58   |     کد : 17946   |     مشاهده: 707
به گزارش صنعت نیوز، پژوهشگران امريکايي به تازگي موفق شدند با سي درصد فولاد کمتر، بتن ارمه اي به مقاومت بتن آرمه هاي معمولي توليد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، پژوهشگران امريکايي به تازگي موفق شدند با سي درصد فولاد کمتر، بتن ارمه اي به مقاومت بتن آرمه هاي معمولي توليد کنند.

به گزارش شبکه يورونيوز، پژوهشگران دانشگاه کاروليناي شمالي در ازمايشگاه عظيم ساختماني خود موفق شدند بتن ارمه جديد را توليد کنند. با استفاده کمتر از فولاد، زمان توليد بتن ارمه نيز به نصف کاهش مي يابدو هزينه ها نيز به طور قابل توجهي کاهش مي يابد.

اين يافته ، پس از تحقيقات گسترده در ازمايشگاه تجهيزات ساختماني اين دانشگاه اعلام شده است. اين ازمايشگاه قادر است سخت ترين شرايط از جمله زلزله و شرايط جوي حاد را شبيه سازي کند.

گرگ لوسير از پژوهشگران دانشگاه کاروليناي شمالي مي گويد ما در ازمايشگاه همه نوع شکست را ازمايش مي کنيم تا در واقعيت فقط با موفقيت مواجه شويم. ما ساختار مصالح را در ازمايشگاه از بين مي بريم تا متوجه شويم اين محصولات تا چه ميزان فشاري را مي توانند تحمل کنند.

بخش قابل توجهي از کارهاي ازمايشگاه براي ساخت و ازمايش مصالح جديد مورد استفاده قرار مي گيرد. نسل جديد مصالح از شيشه و سيليکون و برپايه کربن و پلاستيک ساخته مي شوند. دانشمندان همچنين مي کوشند مصالحي بادوام ابداع کنند که بيشتر حافظ محيط زيست باشد و از لحاظ اقتصادي توليدشان قابل توجيه باشد.

دانشمندان بر اين باورند هر چند شهرهاي اينده به ظاهر به شهرهاي امروزي شباهت زيادي خواهند داشت، مصالح ساخت و ساز متفاوت خواهند بود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17946
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است