شنبه 15 ارديبهشت 1403
تحليلگران:

قيمت مسکن در دوبي در سال جاري 38 درصد سقوط مي کند

  تاريخ:بيست و ششم اسفند 1387 ساعت 14:25   |     کد : 17958   |     مشاهده: 785
به گزارش صنعت نیوز، براساس نظرسنجي رويتز که نتايج ان روز يکشنبه منتشر شد، قيمت مسکن در دوبي احتمالا در سال جاري ميلادي بطور ميانگين سي و هفت و نيم درصد سقوط خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، براساس نظرسنجي رويتز که نتايج ان روز يکشنبه منتشر شد، قيمت مسکن در دوبي احتمالا در سال جاري ميلادي بطور ميانگين سي و هفت و نيم درصد سقوط خواهد کرد.

اين در حاليست که واحدهاي ساختماني که در دوبي در دست ساخت هستند، با توجه به بحران اقتصادي جهان نيمي از ارزش خود را از دست داده اند.

پيش بيني ده تحليلگر بانک ها، شرکت هاي سرمايه گذاري و موسسات تحقيقاتي نشان مي دهد که احتمال نمي رود قيمت املاک مسکوني در دوبي که يک پيست اسکي سرپوشيده و مرتفع ترين برج جهان را در خود جاي داده است، تا پيش از سال دو هزار و يازده افزايش يابد.

براساس نتايج اين نظرسنجي، قيمتها احتمالا پس از سال دو هزار و ده، ثابت خواهد شد و از هر ده فرد شرکت کننده در اين نظرسنجي، هفت تن پيش بيني کرده اند که قيمت املاک سال اينده ميلادي يا بعد از ان به پايين ترين سطح خود خواهد رسيد.

براساس پيش بيني اين تحليلگران، انتظار مي رود کرايه ها در دوبي در سال جاري ميلادي حدود يک سوم کاهش يابد.

يک تحليلگر سهام در بانک ملي ابوظبي که در نظرسنجي دوم تا دوازدهم ماه مارس رويترز شرکت کرده است، مي گويد ما شاهد هيچ گونه بهبود فوري در وضعيت بازار مسکن در دوبي نخواهيم بود.

وي با اعلام اين مطلب، افزود سخت شدن دريافت تسهيلات اعتباري و کاهش قيمتهاي مسکن همچنان خريداران را از بازار دور نگه خواهد داشت.

نتايج اين نظرسنجي نشان دهنده افزايش بدبيني تحليلگران در مقايسه با ماه دسامبر است.

تحليلگران در ان زمان بطور متوسط پيش بيني کرده بودند قيمت مسکن در دوبي در سال دو هزار و نه کاهش پانزده درصدي را تجربه کند.

اين در حاليست که چهار تحليلگر در نظرسنجي ماه مارس رويترز انتظار دارند قيمتها پنجاه درصد يا بيشتر کاهش يابد.

به گزارش خبرگزاري رويترز از دوبي، قيمت مسکن در دوبي از اواخر سال جاري ميلادي تاکنون در پي پايان يافتن رونق اقتصادي اين منطقه واقع در حاشيه خليج فارس به علت بحران مالي جهان و کاهش قيمت نفت، تحت فشار بوده است.

پروژه هاي توسعه اي با ارزش صدها ميليارد دلار در امارات عربي متحده لغو شده است، شرکت ها در دوبي هزاران تن از کارکنان خود را اخراج کرده اند و بانک هاي اماراتي نيز هيچ تمايلي براي ارائه وام هاي جديد مسکن از خود نشان نمي دهند.

تحليلگران مي گويند خانه هاي پيش خريد با بيشترين کاهش قيمت مواجه خواهند شد بطوريکه شش تن از افراد شرکت کننده در اين نظرسنجي پيش بيني کرده اند که قيمتها در سال جاري ميلادي پنجاه درصد و در سال دو هزار و ده نيز ده درصد کاهش يابد.

به گفته برخي از دلالان، قيمت واحدهاي مجلل در جزيره مصنوعي نخل جوميره از پاييز تاکنون دستکم چهل درصد کاهش يافته است.

نتايج اين نظرسنجي همچنين نشان مي دهد که قيمت خانه هاي تکميل شده احتمالا در سال دو هزار و نه، سي درصد کاهش خواهد يافت و سپس در دو سال اينده ده و نيم درصد افزايش را تجربه خواهد کرد.

حتي به رغم اينکه قيمتها به شدت در دوبي سقوط کرده است ولي تحليلگران همچنان بازار مسکن اين منطقه را گران قلمداد مي کنند.

قيمتهاي مسکن در دوبي در پي باز شدن بخش املاک اين منطقه به روي سرمايه گذاران خارجي در سال دو هزار و دو به شدت افزايش يافته بود.

براساس تخمين هاي موسسه مورگان استنلي، از اغاز سال دو هزار و هفت تا اواسط سال دو هزار و هشت، قيمت املاک در دوبي تقريبا هشتاد درصد افزايش يافت.

با توجه به افزايش شديد قيمت مسکن در دوبي، جمعيت عمدتا خارجي اين منطقه به کرايه خانه روي اوردند و در نتيجه کرايه ها نيز به شدت افزايش يافته است.

اين در حاليست که نتايج اين نظرسنجي تازه نشان مي دهد که کرايه ها نيز در سال جاري ميلادي، سي و دو و نيم درصد و در سال دو هزار و ده نيز پنج درصد کاهش خواهند يافت.

چهار تن از اين تحليلگران احتمال داده اند که کرايه ها تا پيش از پايان سال جاري، چهل درصد کاهش يابد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17958
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است