شنبه 15 ارديبهشت 1403

ادامه روند کاهش قيمت مسکن در سال 88

  تاريخ:نهم فروردين 1388 ساعت 10:12   |     کد : 18127   |     مشاهده: 749
به گزارش صنعت نیوز، رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران گفت : روند کاهش قيمت مسکن و اجاره بها در سال 88 ادامه مي يابد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران گفت : روند کاهش قيمت مسکن و اجاره بها در سال 88 ادامه مي يابد.

مصطفي قلي خسروي در مصاحبه با خبرنگار ما افزود : روند کاهش قيمت مسکن از ابتداي تير 87 آغاز و به کاهش تدريجي قيمت مسکن تا 35 درصد در شهر تهران منجر شد که اين روند امسال نيز ادامه خواهد داشت.

وي گفت : نرخ اجاره بهاي مسکن نيز در شهر تهران با کاهش مواجه خواهد شد زيرا اين نرخ از قيمت مسکن تبعيت دارد .

خسروي اجراي طرح مسکن مهر و واحدهاي مسکوني 99 ساله و اجراي طرح " کد رهگيري " در مشاوران املاک را از علل اصلي کاهش قيمت مسکن بيان کرد.

دولت با هدف جلوگيري از سوداگري در بازار مسکن ، اجراي عدالت اجتماعي در جامعه و تثبيت و کنترل قيمت مسکن ، طرح ملي ساماندهي املاک و مستغلات

( کد رهگيري ) را از آذر 87 در سراسر کشور اجرا کرد.

وي بهره برداري از سامانه اطلاعات املاک و مستغلات را موجب کاهش آمار تخلف مشاوران املاک دانست و افزود: در طرح ساماندهي املاک و مستغلات کشور(کدرهگيري) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت احوال ، اداره پست ، شهرداري ، بانک ها و وزارت بازرگاني همکاري نزديکي دارند و به اتحاديه املاک و مستغلات متصل هستند.

خسروي گفت : مشاوران املاک پيش از معامله با استعلام ازنهادهاي مربوط ، اطلاعاتي درباره هويت افراد ، کاربري واحد مورد معامله ، کدپستي ، وضع املاک، رهن و مشخصات دقيق ملک کسب مي کنند که اين امر از تخلف و سوداگري در بازار مسکن جلوگيري کرده و به کاهش قيمتها منجر شده است.

وي با تقدير از مميزان مالياتي افزود : آنان بدون کد رهگيري مفاصا حساب نمي دهند که اين امر نيز از علل جلوگيري از سوداگري سودجوياني است که به خريد واحدهاي مسکوني و احتکار آن مي پرداختند اما اکنون اين واحدها را به اجاره گذاشته اند که تاحدي موجب رونق صنعت اجاره شده است.

خسروي سياست هاي دولت را در کاهش قيمت مسکن بسيار قابل توجه دانست و اضافه کرد : تلاش شبانه روزي مسئولان به ويژه وزارت مسکن و بازرگاني در پيگيري و اجراي طرح ها به ويژه تثبيت طرح کد رهگيري درهمه استان ها تاثير بسزايي دراين زمينه دارد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/18127
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است