يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

بلوک هاي سقفي پلي استايرن استاندارد سازي شد

  تاريخ:هفدهم فروردين 1388 ساعت 10:22   |     کد : 18490   |     مشاهده: 797
به گزارش صنعت نیوز، بلوک هاي سقفي پلي استايرن که در سقف بناهاي در حال ساخت نصب مي شود ، در سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران استاندارد سازي شد .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، بلوک هاي سقفي پلي استايرن که در سقف بناهاي در حال ساخت نصب مي شود ، در سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران استاندارد سازي شد .

کارشناس استاندارد سازي پلي استايرن گفت : استفاده از مصالح ساختماني مدرن در صنعت ساختمان سازي به علت کاهش زمان ساخت بنا ، مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادي و بهينه کردن مصرف انرژي در ساختمان به يک ضرورت اجتناب ناپذير تبديل شده است .

محمد زيني وند افزود : در اين ميان استفاده از بلوکهاي سقفي پلي استايرن يا همان يونوليت هاي سفيد رنگي که در سقف بناها بکار مي رود به علت استحکام و سبک کردن بنا چند سالي است بصورت گسترده در ساختمان سازي استفاده مي شود و ضرورت داشت تا اين مصالح ساختماني نيز استاندارد سازي شود.

وي گفت افزايش ضريب مشتعل شدن اين يونوليت ها بهنگام وقوع حريق ، نشست و يا حتي ريزش سقف ساختمان پس از احداث از مهمترين عللي بود که ما را ملزم به استاندارد سازي پلي استايرن ها کرد .

زيني وند، دانه دانه نشدن اين بلوکها هنگام تماس دست با سطح آنها و نداشتن نشان استاندارد را از مهمترين مواردي دانست که مصرف کنندگان در زمان تهيه اين بلوکها مي توانند با توجه به آنها به کيفيت اين بلوکها پي ببرند.

وي افزود تراکم زياد دانه هاي يونوليت هاي پلي استايرن و جدا نشدن آسان آنها نيز از مهمترين مواردي است که کيفيت مناسب اين يونوليتها را نشان مي دهد.

کارشناس استاندارد سازي پلي استايرن، از مردم خواست در زمان خريد اين يونوليتها حتما به نشان استاندارد حک شده روي آنها و يا تراکم دانه هاي آن توجه کنند.

بتا استايرن يا پلي استايرن يکي از انواع بتن هاي سبک حاوي گرانول هاي سبک از نوع پلي استايرن مي باشد که به دليل وزن کم - ضريب هدايت حرارتي پائين برخي قابليت هاي کارپذيري و مزيت مناسب جذب انرژي و صدا در سطح جهاني مورد استفاده و توجه قرار گرفته است.

پلي استايرن از دانه هاي گرانول / سيمان / الياف / آب / رزين و افزودني هاي ديگر تشکيل شده است .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/18490
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است