يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

ده هزار متخصص نظام فني روستايي زيرنظر بنياد مسکن فعاليت مي کنند

  تاريخ:نوزدهم فروردين 1388 ساعت 10:00   |     کد : 18650   |     مشاهده: 703
به گزارش صنعت نیوز، معاون امور بازسازي و مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت: هم اکنون ده هزار متخصص نظام فني روستايي که زيرمجموعه نظام مهندسي ساختمان کشور هستند در مناطق بومي خود با کمک اين بنياد به کار مشغولند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، معاون امور بازسازي و مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت: هم اکنون ده هزار متخصص نظام فني روستايي که زيرمجموعه نظام مهندسي ساختمان کشور هستند در مناطق بومي خود با کمک اين بنياد به کار مشغولند.

به گزارش خبرنگار ما عزيزالله مهديان با تاکيد بر اينکه واحدهاي مسکوني روستايي همچون ساختمانهاي شهري از نظارت فني برخوردار هستند اضافه کرد: متخصصان نظام فني روستايي براساس نظام مهندسي ساختمان کشور مجوز ساخت و يا پايان کار واحدهاي مسکوني را صادر مي کنند و ساختمان هاي ساخته شده در روستاها از استحکام لازم برخوردار هستند.

وي با بيان اينکه تا پايان برنامه چهارم يک ميليون واحد مسکوني مقاوم در روستاها ساخته مي شود اضافه کرد: بنياد مسکن در ساخت واحدهاي مسکوني روستايي تا 7 درصد هزينه ساخت واحدهاي 60 متري را کمک مي کند اما در بسياري از موارد روستائيان در روستاها ساختمان هايي با متراژهاي بيشتر احداث و هزينه ساخت آن را خود تقبل مي کنند.

مهديان با اشاره به اينکه قيمت مصالح ساختماني ، امسال مناسب و ارزان پيش بيني مي شود تصريح کرد: امسال ساخت و ساز در مناطق روستايي از افزايش چشمگيري برخوردار خواهد شد.

معاون امور بازسازي و مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي با اشاره به مهمترين فعاليتهاي اين بنياد از زلزله سال 82 بم تاکنون گفت: بنياد مسکن انقلاب اسلامي از آسيب هاي وارد شده از زلزله، سيل و برف شديد در سالهاي 82 تاکنون بيش از 191 هزار واحد مسکوني را بازسازي کرده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/18650
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است