جمعه 14 ارديبهشت 1403

رکود بازار مسکن امريکا، ساختمان هاي تجاري آن را نيز دربرگرفت

  تاريخ:بيست و نهم فروردين 1388 ساعت 09:04   |     کد : 19288   |     مشاهده: 691
به گزارش صنعت نیوز، رکود بازار مسکن در امريکا به بخش ساختمان هاي تجاري و اداري اين کشور نيز گسترش پيدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، رکود بازار مسکن در امريکا به بخش ساختمان هاي تجاري و اداري اين کشور نيز گسترش پيدا کرده است.

با توجه به بسته شدن بسياري از فروشگاه ها و بنگاه هاي تجاري در امريکا و جايگزين نشدن شرکت هاي جديد به جاي آنان، بسياري از ساختمان هاي تجاري و اداري در اين کشور بدون استفاده باقي مانده است.

اين در حالي است که وزارت بازرگاني امريکا اعلام کرد ساخت خانه هاي جديد در امريکا حدود ده و هشت دهم درصد کاهش يافته و به مجموع پانصد و ده هزار دستگاه رسيده که در تقريباً نيم قرن اخير در اين کشور کم سابقه است.

کاهش خريد مصرف کنندگان امريکايي از فروشگاه هاي اين کشور به حدي است که شرکت بزرگ جي جي پي در امريکا که صاحب بيش از دويست مرکز بزرگ خريد در اين کشور است، اعلام ورشکستگي کرد. ميزان بدهي اين شرکت بيش از بيست و هفت ميليارد دلار است، که در ميان شرکت هاي معامله کننده املاک در امريکا بي سابقه است.

در حالي که در سال 2008 ميلادي بيش از يکصد و چهل و هشت هزار فروشگاه در امريکا ورشکسته و تعطيل شدند، پيش بيني مي شود يکصد و چهل و شش هزار فروشگاه ديگر در اين کشور نيز طي سال جاري ميلادي بسته شود.

از همين رو بسياري از صاحبان املاک تجاري و اداري در امريکا از ميزان اجاره بهاي خود به منظور جلب مشتريان جديد، تا بيش از پنجاه درصد کاسته اند.

همچنين صاحبان اين گونه املاک قادر نيستند از بانک هاي بحران زده امريکا وام هاي تازه بگيرند و از اين رو تخمين زده مي شود، اقساط بدهي هاي مربوط به وام هاي املاک تجاري امريکا به بانک هاي اين کشور که به مجموع چهارصد ميليارد دلار مي رسد، در آستانه عقب افتادنِ اقساط، يا پرداخت نشدن کامل اين وام ها قرار گرفته است.

خودِ اين امر، منجر به بازپس گرفتن املاک ياد شده توسط بانک ها از صاحبان فعلي شان خواهد شد که به نوبه خود به گسترش بحران رکود در بخش املاک تجاري و اداري در سراسر امريکا دامن خواهد زد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/19288
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است