جمعه 14 ارديبهشت 1403

كاهش42 درصدي قيمت مسكن در دوبي

  تاريخ:اول ارديبهشت 1388 ساعت 12:04   |     کد : 19612   |     مشاهده: 721
به گزارش صنعت نیوز، موسسه تحقيقاتي كوليرز سي آر ئي در تازه ترين گزارش خود اعلام كرد ، قيمت مسكن در دوبي تنها طي شش ماه اخير بيش از 42 درصد كاهش داشته است .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، موسسه تحقيقاتي كوليرز سي آر ئي در تازه ترين گزارش خود اعلام كرد ، قيمت مسكن در دوبي تنها طي شش ماه اخير بيش از 42 درصد كاهش داشته است .

پيش بيني مي شود افزايش عرضه و كاهش تقاضاي موجب كاهش بيشتر قيمت مسكن در دوبي طي ماههاي آينده شود . علي رغم كاهش شديد توليد مسكن در دوبي ، افت چشمگير تقاضا موجب وجود مازاد عرضه در بازار شده و اين مساله نقش مهمي در كاهش قيمت مسكن داشته است .

بر اساس اين گزارش ، ركود بخش مسكن دوبي تا پايان سال 2009 ادامه خواهد داشت و خيلي بعيد است كه بازار مسكن دوبي تا پيش از سه ماه دوم 2010 به ثبات برسد . بازار مسكن دوبي از سال 2005 تا اواسط 2008 رشد چشمگيري داشت و قيمت مسكن در اين منطقه از رشد روزافزوني برخوردار بود ولي تبعات متفي بحران اقتصادي و مالي جهان ، بخش مسكن دوبي را نيز فراگرفت و موجب خروج سرمايه گذاران خارجي از بخش مسكن دوبي شد .

از اواسط سال 2008 تا كنون تعداد زيادي از فرصتهاي شغلي بخش مسكن دوبي از بين رفته است . نرخ اجاره بها نيز در دوبي كاهش داشته و اجاره واحدهاي مركز تجاري دوبي بيش از 15 درصد كاهش داشته است . البته اجاره بها در برخي مناطق نيز مثل نيو دوبي بيش از 45 درصد كاهش داشته است .

موسسه تحقيقاتي دي تي زد نيز در گزارشي مجزا اعلام كرد ، قيمت مسكن و اجاره بها در ابوظبي به شدت كاهش داشته است . اين موسسه پيش بيني كرد ، قيمت دفاتر اداري و تجاري ابوظبي تا پايان سال 2010 فرا تر از دوبي خواهد رفت و به گران ترين قيمت در بين كشورهاي عربي خليج فارس خواهد رسيد .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/19612
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است