يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

شرایط انتقال تسهیلات ساخت مسکن

  تاريخ:پنجم ارديبهشت 1388 ساعت 10:48   |     کد : 19791   |     مشاهده: 749
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل بانک مسکن نحوه انتقال تسهیلات ساخت مسکن به خریداران واحدهای مسکونی نوساز را که با مشارکت این بانک ساخته شده است، تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، مدیرعامل بانک مسکن نحوه انتقال تسهیلات ساخت مسکن به خریداران واحدهای مسکونی نوساز را که با مشارکت این بانک ساخته شده است، تشریح کرد. 

حسن کاری گفت: سهم الشرکه این تسهیلات تا 25 میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن هم 15 سال است.

وی افزود: سهم الشرکه این دسته از تسهیلات ، پس از اتمام ساخت واحدهای مسکونی مربوطه به سپرده گذاران صندوق پس انداز ساخت مسکن این بانک منتقل می شود تا برای هر واحدهای مسکونی نوساز با نرخ سود 12 درصد تقسیط شود.

مدیرعامل بانک مسکن پرداخت وام ساخت مسکن را اولویت کاری امسال بانک مسکن اعلام و تاکید کرد: تسهیلات 30 میلیون تومانی ساخت مسکن با نرخ سود 11 درصد، یک حساب جدید به نام حساب صندوق پس ‌انداز ساخت مسکن است و به سپرده گذارانی که قصد احداث مسکن دارند ، تعلق می‌گیرد.

وی در باره افتتاح حساب صندوق پس‌انداز ساخت مسکن گفت: هر متقاضی وام که مبلغ بیشتری را در این حساب واریز کند ، مدت انتظار کمتری هم خواهد داشت.

کاری در عین حال گفت: چنانچه متقاضی این وام بخواهد از حداکثر زمان مدت انتظار که 42 ماه است ، استفاده کند باید چهار میلیون و 300 هزار تومان سپرده‌گذاری کند.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد : اگر متقاضی وام ساخت مسکن بخواهد حداقل زمان ممکن را برای دریافت این وام سپری کند ، می‌تواند با سپرده‌گذاری 15 میلیون تومان در مدت 12 ماه ، 30 میلیون تومان وام ساخت مسکن دریافت کند.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب سازندگان از صندوق پس انداز ساخت مسکن این بانک از نیمه دوم پارسال ( آغاز ثبت نام) تاکنون گفت: در این مدت هزار و 500 میلیارد ریال در این صندوق که ویژه اعطای تسهیلات ساخت مسکن است سپرده گذاری شده است.

کاری گفت: تلفیق امتیاز وام 18 میلیونی حساب صندوق پس انداز مسکن ( خرید مسکن ) و تسهیلات ساخت مسکن نیز با افتتاح حساب جدید و کسب امتیاز لازم میسر است.

وی افزود: به عنوان مثال فردی که دارای امتیاز وام بر اساس ضوابط صندوق پس انداز مسکن (وام خرید مسکن) است و قصد استفاده از تسهیلات ساخت مسکن را داشته باشد ، می‌تواند با افتتاح حساب جدید در صندوق پس انداز ساخت مسکن و کسب امتیازات لازم، حداکثر تا 30 میلیون تومان وام ساخت دریافت کند.

کاری تصریح کرد: این بخش از وام ها نیز پس از اتمام ساخت واحد های مسکونی که با مشارکت بانک مسکن ساخته می شود قابلیت انتقال به خریداران را دارد.

مدیرعامل بانک مسکن به اختصاص تسهیلات بیش از یک هزار میلیارد ریالی بانک مسکن به طرح مسکن مهر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این تسهیلات پرداخت شده و در واقع 50 درصد کل تسهیلات پرداخت شده سیستم بانکی مربوط به طرح مسکن مهر است.

کاری تصریح کرد: امسال تلاش می کنیم تسهیلات بانک مسکن برای طرح مسکن مهر را تا 10 برابر افزایش دهیم تا به رونق ساخت و ساز در این طرح ملی کمک کند.

کاری گفت : تاکنون تغییری در سقف تسهیلات طرح مسکن مهر به بانک ها ابلاغ نشده است.

وی درباره پرداخت وام هشت میلیون تومانی- طرح فجر - ( بدون سپرده ) به واحدهای مسکونی نیمه تمام درتهران و شهرستان ها که از 10اسفند سال گذشته آغاز شده است، گفت: از طرح ثبت نام برای دریافت وام هشت میلیون تومانی برای واحدهای مسکونی نیمه تمام، استقبال خیلی خوبی شده است.

کاری تصریح کرد : تاکنون برای 60 هزار واحد مسکونی نیمه تمام در سطح کشور ثبت نام و تسهیلات ساخت 1000 واحد مسکونی نیمه تمام هم پرداخت شده است.

کاری افزود: متقاضیانی که واحد مسکونی آنها حداقل 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک مسکن، فرم درخواست را تکمیل کنند.

وی در خصوص بازپرداخت تسهیلات طرح فجر هم خاطرنشان کرد: دوره ساخت ، یک سال و مدت بازپرداخت ، چهار سال تعیین شده و در کل ، پنج سال برای بازپرداخت این طرح درنظر گرفته شده است.

مدیر عامل بانک مسکن درباره وام قرض الحسنه ازدواج هم گفت : بانک مسکن با برنامه ریزی دقیق، وام 2 میلیون تومانی هر یک از زوج هایی را که صندوق مهر امام رضا معرفی کند تا 48 ساعت پرداخت می کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/19791
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است