يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

الزامي شدن استانداردهاي مصالح ساختماني از ابتداي خرداد

  تاريخ:ششم ارديبهشت 1388 ساعت 09:16   |     کد : 19849   |     مشاهده: 629
به گزارش صنعت نیوز، رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با تاکيد بر الزامي شدن استاندارد سازي مصالح ساختماني از ابتداي خرداد گفت : همه توليدكنندگان بتن آماده ، بايد نشان استاندارد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با تاکيد بر الزامي شدن استاندارد سازي مصالح ساختماني از ابتداي خرداد گفت : همه توليدكنندگان بتن آماده ، بايد نشان استاندارد داشته باشند.

سيد محمود فاطمي عقدا در جمع خبرنگاران با بيان اينکه توليدات اين واحدها را سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ، كنترل مي کند ، تصريح کرد : از ابتداي خرداد ماه ورود مصالح ساختماني غيراستاندارد به كارگاه ها ممنوع است و محل فعاليت توليدكننده آن نيز تعطيل خواهد شد.

وي با اشاره به گزارش سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در نيمه دوم سال گذشته مبني بر اينکه بيش از 65درصد واحدهاي توليد بتن آماده ، نشان استاندارد دارند، گفت: مشكل فعلي بتن آماده ، مسافت زياد محل توليد تا كارگاه ساختماني، فرسودگي ماشين آلات و افزودن آب به بتن است كه موجب افت كيفي مي شود.

فاطمي عقدا با اشاره به سهم بالاي سيمان و بتن در ساخت و ساز تاکيد کرد: با توجه به اينکه سالانه 20 تا 30 درصد نقدينگي كشور در بخش مسكن هزينه مي شود ، بايد پايدارسازي عمر واحدهاي مسكوني مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود : نظارت بر ساخت و سازهاي غيردولتي بر عهده مهندسان ناظر و شهرداريهاست.

عباس علي تسنيمي دبيرانجمن سومين همايش بين المللي بتن و توسعه نيز گفت: در

اين همايش 101 مقاله در 20 جلسه تخصصي ارايه مي شود و 30 مقاله نيز در لوح فشرده منتشر مي شود.

تسنيمي با اشاره به بررسي ويرايش چهارم استاندارد 2800 مربوط به زلزله اظهار داشت: براساس سند چشم انداز بايد کشوري ايمن در برابر زلزله داشته باشيم و بتن هم به عنوان يک مصالح فراگير، اهميت بالايي در تحقق ان دارد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/19849
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است