يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

معاون وزير مسکن ‌طرح هاي توسعه کيفيت بتن را اعلام کرد

  تاريخ:هشتم ارديبهشت 1388 ساعت 09:54   |     کد : 20040   |     مشاهده: 697
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزير مسکن با بيان اينکه ظرفيت توليد سيمان در کشور به حدود 60 ميليون تن رسيده است ، گفت: تعريف طرح جامع پهنه بندي پوزولان هاي ( توليد سيمان هاي ) طبيعي در کشور و بررسي انواع سيمان هاي آميخته از طرح هاي مهم مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، معاون وزير مسکن با بيان اينکه ظرفيت توليد سيمان در کشور به حدود 60 ميليون تن رسيده است ، گفت: تعريف طرح جامع پهنه بندي پوزولان هاي ( توليد سيمان هاي ) طبيعي در کشور و بررسي انواع سيمان هاي آميخته از طرح هاي مهم مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن است.

سيد محمود فاطمي عقدا در سومين همايش بين المللي بتن و توسعه گفت : اجراي طرح هاي افزايش دوام بتن متناسب با شرايط محيطي مختلف کشور، تهيه و تدوين آيين نامه پايايي بتن در محيط خليج فارس، دستورالعمل ساخت بتن در کارگاه ، روش ملي طرح مخلوط بتن و راهنماي آن و تهيه نرم افزار اين روش ، ضوابط ساخت و کاربرد ملات هاي خشک آماده ، پيش نويس دستورالعمل ساخت و اجراي لوله هاي بتني فاضلاب هم از دستاوردهاي اين مرکز است.

وي افزود: تهيه پيش نويس راهنماي کنترل کيفي و مصرف افزودني هاي شيميايي بتن که رکن اصلي ساخت بتن در کشورهاي توسعه يافته محسوب مي شود،

نقش اصلي در بهبود کيفيت بتن در شرايط مختلف اقليمي کشور خواهد داشت و گامي مهم در معرفي صحيح اين مواد به دست اندرکاران بتن خواهد بود.

رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن وزارت مسکن گفت: طرح جامع تهيه پهنه بندي پوزولان هاي طبيعي در کشور در منطقه البرز مرکزي در حال انجام است و به نتايج خوبي هم منجر شده است.

فاطمي عقدا افزود : پيش نويس راهنماي ارزيابي و مصرف پوزولان هاي طبيعي و سيمان هاي آميخته حاوي پوزولان هاي طبيعي در بتن نيز در دست تدوين است که انگيزه خوبي براي ارتقاء کيفيت اين نوع سيمان ها ايجاد مي کند.

وي گفت: مصرف کنندگان هم در صورت تطابق ويژگي هاي اين نوع سيمان ها با

استاندارد مي توانند با اطمينان آن را استفاده کنند.

معاون وزير مسکن تدوين بيش از 30 استاندارد در زمينه بلوک هاي بتني سبک را از اقدامات مرکز در کمک به شناخت اين نوع محصولات و حمايت از توليد کنندگان اين مصالح و ارتقاي کيفيت توليد ذکر کرد و گفت: اين موضوع سهم زيادي در صرفه جويي انرژي و سبک سازي ساختمان ها دارد .

رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن، توسعه و پيشرفت در بخش مسکن را مستلزم رعايت دقيق و علمي الگوي مصرف دانست و گفت: مصرف صحيح بتن از مرحله توليد تا مرحله نهايي، بايد نظارت شود.

وي گفت: بتن به عنوان پرمصرف ترين مصالح ساختماني، از مهمترين موادي است که با بحث توسعه پايدار همراه شده است.

فاطمي عقدا تصريح کرد: توجه به منابع طبيعي، ملاحظات زيست محيطي، کاهش مصرف انرژي در توليد سيمان، افزايش دوام و عمر مفيد سازه هاي بتني، مصرف صحيح سيمان و بکارگيري مناسب و کاربردهاي متنوع آن، از مباحث اصلي اين

همايش امسال است که از مصاديق بارز رعايت الگوي مصرف و تلاش در جهت نيل به توسعه پايدار محسوب مي شود.

معاون وزير مسکن گفت: تعريف دقيق و علمي و بومي توليد، توزيع و مصرف سيمان

مي تواند عمر سرمايه هاي ساختماني را افزايش دهد و مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن هم تلاش کرده است تحقيقات کاربردي را در اين حوزه تقويت کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/20040
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است