يک شنبه 16 ارديبهشت 1403
وزير مسکن :

انبوه سازي و ساخت صنعتي در دستور کار است

  تاريخ:هشتم ارديبهشت 1388 ساعت 12:00   |     کد : 20076   |     مشاهده: 737
به گزارش صنعت نیوز، وزير مسکن و شهرسازي گفت: انبوه سازي و توسعه صنعتي سازي ساختمان با توجه به تقاضاي فزاينده مسکن در سال هاي اينده ، در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزير مسکن و شهرسازي گفت: انبوه سازي و توسعه صنعتي سازي ساختمان با توجه به تقاضاي فزاينده مسکن در سال هاي اينده ، در دستور کار قرار گرفته است.

محمد سعيدي کيا در سومين همايش بين المللي بتن و توسعه با اشاره به سياست هاي کلي برنامه پنجم توسعه گفت: اولويت هاي سياست گذاري تحقيق و توسعه در صنعت ساخت و ساز در برنامه اينده ، شناسايي شده است.

وي با اشاره به اينکه پرهيز از اسراف و اهتمام به ارتقاي کيفيت توليد در اولويت

است ، گفت: تلاش در جهت رفع دغدغه هاي مسکن و رعايت معيارهاي پيشرفته براي ايمني بناها و استحکام ساخت و ساز در برنامه پنجم مورد تاکيد است.

وزير مسکن با اشاره به اهميت ساخت بتن مطلوب به عنوان پر مصرف ترين مصالح ساختماني و رکن اصلي ساخت وساز گفت: رفع نياز مسکن از اولويت هاي دولت است.

وي افزود: با اجراي طرح مسکن مهر ، همزمان تلاش خوبي براي حمايت از صنعتي سازي مسکن صورت گرفت و در 2 سال گذشته ،فعاليت گسترده اي در زمينه فناوري هاي نوين ساختمان و سيستم هاي ساختماني انجام شد.

سعيدي کيا گفت: پارسال بيش از 70 سيستم نوين براي صنعتي سازي معرفي و پس از بررسي کامل مسائل سازه اي و لرزه اي و انرژي وتطابق آنها با آئين نامه هاي کشور و انطباق با شرايط اقليمي ، تعداد زيادي از تاييد و ضوابط و الزامات آنها نيز تدوين شد.

وي افزود : تحقيق و توسعه سيستم هاي صنعتي سازي و فناوري هاي نوين ، سبک سازي و مقررات ملي ساختمان ، از اولويت هاي سياست هاي آينده خواهد بود که شامل بتن هم است.

وزير مسکن در اعمال سياست پرهيز از اسراف و اصلاح الگوي مصرف به طرح ساماندهي توليد و مصرف سيمان اشاره کرد و گفت: اين طرح از دغدغه هاي وزارت مسکن و شهرسازي است که با همکاري مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن

تهيه و پارسال در کميته امور زيربنايي، صنعت و محيط زيست دولت تصويب شد.

وي افزود: اين طرح که نتيجه سال ها تحقيقات و تجارب مرکز و متخصصان اين صنعت است ، از برنامه هاي مهم براي رعايت الگوي مصرف محسوب مي شود.

سعيدي کيا گفت: در حال حاضر توليد سيمان بيشتر از تقاضاست و با توسعه ساخت و ساز ، نياز هم بيشتر خواهد شد و در صورت مازاد توليد بر تقاضا ، ظرفيت صادراتي نيز فراهم مي شود.

وي ابراز اميدواري کرد اين طرح به زودي در هيات دولت به تصويب برسد.

سعيدي کيا همچنين گفت : در بحث جلوگيري از اتلاف سيمان و استفاده بهينه آن يکي از فناوري ها توليد "ملات خشک آماده" است که در زمينه رعايت الگوي مصرف ، صنعتي سازي و افزايش کيفيت نيز موثر خواهد بود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/20076
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است