جمعه 31 فروردين 1403
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن

آغاز عملیات اجرایی ۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  تاريخ:دوم ارديبهشت 1401 ساعت 11:18   |     کد : 256632   |     مشاهده: 867
به گزارش صنعت نیوز، بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسئولیت احداث و بهسازی ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری را در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده دارد.
به گزارش صنعت نیوز، بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسئولیت احداث و بهسازی ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری را در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده دارد.

عملیات اجرایی ۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده که ۴۰ هزار واحد آن در مرحله فونداسیون قرار دارد.
 
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: عملیات اجرایی ۶۰ هزار واحد در تعهد بنیاد در نهضت ملی مسکن آغاز شده است که ۴۰ هزار واحد از این تعداد در مرحله فونداسیون قرار دارد و ۲۰ هزار واحد دیگر در مراحل صدور پروانه و دیگر مراحل هستند.

 حمیدرضا سهرابی گفت: پیشرفت فیزیکی ۶۰ هزار واحد در تعهد بنیاد در نهضت ملی مسکن حدود ۱۸ درصد است.
 
به گفته سهرابی، تاکنون حدود ۸۵ هزار واحد پروژه برای بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری تعریف شده و حدود ۶۰ هزار متقاضی هم به بنیاد معرفی شده اند. بنیاد مسکن نیز به نسبتی که متقاضی معرفی شود پروژه‌ها را شروع می‌کند به این دلیل که نهضت ملی مسکن متقاضی محور است.
 
معاون مسکن شهری بنیاد افزود: بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسئولیت احداث و بهسازی ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری را در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده دارد.
سهرابی در خصوص اخرین وضعیت همکاری بانک‌ها در ارایه تسهیلات به نهضت ملی مسکن گفت: در خصوص مسکن روستایی متاسفانه مشکل وجود دارد و هنوز تسهیلات متوقف است. اما در بخش مسکن شهری همکاری بانک مسکن با بنیاد همکاری مناسبی است.
 
براساس تصویب و ابلاغ شورای پول و اعتبار رقم تسهیلات برای شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلانشهر‌ها به ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و شهر‌های کوچک ۳۰۰ میلیون تومان است. همچنین رقم تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است که بنا بر اعلام مسئولان بنیاد مسکن مشکلاتی در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن روستایی وجود دارد.

http://www.sanatnews.ir/News//256632
Share

آغاز عملیات اجرایی ۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکنآغاز عملیات اجرایی ۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است