پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403
گزارش دستاورد‌های گروه کشتیرانی به مناسبت هفته دولت /۳:

مشارکت گروه کشتیرانی در تولید کانتینر داخلی

مشارکت گروه کشتیرانی در تولید کانتینر داخلی
  تاريخ:دوازدهم شهريور 1401 ساعت 08:50   |     کد : 269474   |     مشاهده: 967
به گزارش صنعت نیوز، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های کلان دولت مبنی بر توجه به تولیدکنندگان و سازندگان داخلی، ۶ تفاهمنامه ساخت کانتینر با تولیدکنندگان ایرانی را به امضاء رسانده است.
به گزارش صنعت نیوز، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های کلان دولت مبنی بر توجه به تولیدکنندگان و سازندگان داخلی، ۶ تفاهمنامه ساخت کانتینر با تولیدکنندگان ایرانی را به امضاء رسانده است.

در بخشی از عملکرد این ناوگان ملی که به مناسبت هفته دولت منتشر شده، به امضای ۶ تفاهمنامه تولید کانتینر با تولیدکنندگان داخلی اشاره و تصریح شده است: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان اقدامی راهبردی و در راستای بهره ­مندی حداکثری از توان تولید سازندگان داخلی، ضمن انعقاد قرارداد تولید کانتینر با تولیدکنندگان ملی، هزار TEU کانتینر را از یکی از تولیدکنندگان داخلی تحویل و به شبکه حمل و نقل کانتینری خود افزوده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد با توجه به کمبود کانتینر که در زمان اعمال دومین دور تحریم‌های ظالمانه و ضرورت توسعه ناوگان در این بعد به منظور خدمات رسانی بهتر به صاحبان کالا ایجاد شد، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با عزمی جدی، به دنبال قطع تامین نیاز ناوگان به کانتینر‌های خارجی بوده و در این زمینه توفیقات چشمگیری را کسب کرده است؛ به طوریکه در گزارش منتشر شده، به بررسی‌های اولیه گروه کشتیرانی برای ایجاد کارخانه تولید کانتینر به صورت مشارکتی اشاره شده است.

در این گزارش، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به سفارش ساخت چهار فروند شناور به کشتی سازی‌های داخلی پرداخته و آمده است: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری چهار فروند شناور از جمله دو فروند شناور ۳۵۰۰ تُنی و دو فروند رو-رو را به یارد‌های داخلی سفارش داده است که ارزش این سفارش‌ها بالغ بر ۶۰ میلیون دلار است.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عمده تعمیرات ادواری شناور‌های خود را نیز طی سه سال اخیر به داخل کشور منتقل کرده است، که بر اساس این گزارش، با هدف کاهش خروج منابع ارزشمند ارزی از کشور و ایجاد اشتغال در شرکت‌های داخلی فعال در حوزه تعمیرات شناور بخش اعظم تعمیرات ادواری شناور‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به چهار یارد داخلی انتقال یافته است و تنها برخی از نیاز‌های تعمیراتی ضروری در مبادی خارجی صورت می‌گیرد.

در ادامه این گزارش، به موضوع فعال سازی صنایع از سوی این گروه پرداخته شده و آمده است: با نگاه به افزایش ظرفیت‌های تولیدی و تعمیراتی و ایجاد اشتغال و اطمینان به صنایع داخلی فعال سازی صنایع با کمک به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های یارد‌های اروندان، شهدای ۷ آذر بندر انزلی و یارد نکا شمال در دستور کار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

این ناوگان ملی، محصول رویکرد راهبردی نگاه به داخل را ایجاد پنج هزار شغل غیرمستقیم با تأمین حداکثری مایحتاج ناوگان از محصولات ایرانی دانسته و آمده است: در همزمانی با این دستاورد‌ها بسترسازی لازم به ایجاد ارتباط با ۳۵ شرکت دانش بنیان داخلی در راستای تأمین سوخت کم سولفور، بومی سازی نرم افزار‌های تخصصی، تولید قطعات و تعمیرات نیز صورت گرفته است.

http://www.sanatnews.ir/News//269474
Share

مشارکت گروه کشتیرانی در تولید کانتینر داخلیمشارکت گروه کشتیرانی در تولید کانتینر داخلیمشارکت گروه کشتیرانی در تولید کانتینر داخلیمشارکت گروه کشتیرانی در تولید کانتینر داخلی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است