پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403
وزیر میراث فرهنگی؛ گردشگری وصنایع‌دستی:

گردشگری ارزان قیمت در اولویت است

گردشگری ارزان قیمت در اولویت است
  تاريخ:يازدهم مهر 1401 ساعت 15:42   |     کد : 270293   |     مشاهده: 642
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی؛ گردشگری وصنایع‌دستی گفت: همه مردم باید گردشگری داشته باشند، اما اگر وسع مالی اجازه نمی‌دهد باید برنامه ریزی کنیم.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی؛ گردشگری وصنایع‌دستی گفت: همه مردم باید گردشگری داشته باشند، اما اگر وسع مالی اجازه نمی‌دهد باید برنامه ریزی کنیم.

آقای ضرغامی گفت : گردشگری ارزان قیمت جزو اولویتها و راهبردهای ما است و همه مردم باید گردشگری داشته باشند اما اگر وسع مالی اجازه نمی‌دهد باید برنامه ریزی کنیم.

وزیر میراث فرهنگی؛گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بخشی از این هزینه ها، خوراک است که برای اقشار پایین جامعه چاره اندیشی شده است ولی بهتر است پیشنهادات خود را در حوزه بسته بندی و خوراک ارزان قیمت به ما ارائه دهید.

ضرغامی با اشاره به حوزه کاری صدا و سیما در گردشگری خوراک گفت: باید موضوعی و تخصصی باشد، اوایل این مقوله در حاکمیت با مشکل جدی روبرو بود و من ثابت کردم که باید تخصصی مبتنی بر انتخاب و سلایق افراد باشد و با پافشاری در دور دوم فعالیتم شبکه های تخصصی راه اندازی شد و من فکر می کنم شبکه خوراک و آشپزی یک مقوله تخصصی است و باید با ایجاد تحولات، این شبکه راه اندازی شود.

ضرغامی با بیان اینکه میزهای تخصصی و حوزه های خاص موضوعی باید دستمایه اقدامات گردشگری شود، گفت: امروز فقط در حوزه خوراک ایرانی و خوراک بین الملل، سردنوش و گرم نوش‌ها و… شخصیت های شاخصی در کشور داریم .

وزیر میراث فرهنگی؛گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به آیاتی از قرآن و لزوم توجه به خوراک و غذای انسان افزود: ترسیم بهشت الهی با خوردنی ها توصیف می‌شود و این نوع توصیف و برجستگی ها نشان از اهمیت آن دارد.

ضرغامی با بیان اینکه نیاز اولیه انسان یعنی خوراک بسیار اهمیت دارد، گفت: باید وجوه مختلف آن شناسایی شده و برای آن برنامه ریزی شود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه آزادی کامل عملکرد فعالان حوزه گردشگری ، جزو سیاست گذاری های وزارت میراث فرهنگی است، گفت: نگاه گردشگری و برندسازی نیازمند بسته بندی مَلدب است و اگر خوب اقدام و به صورت علمی اطلاع رسانی شود و اقدامات هنرمندانه انجام شود، بسیاری از ارزش‌های خوراکی استان‌ها شناسایی و معرفی می‌شود.

ضرغامی گفت : خوراک بخش عمده میراث ناملموس ما را تشکیل می‌دهد و می تواند در نشاط و گردشگری موثر باشد.

http://www.sanatnews.ir/News//270293
Share

گردشگری ارزان قیمت در اولویت است
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است