پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

حمله چین به سفر قانونگذاران اروپایی به تایوان

  تاريخ:چهاردهم آبان 1401 ساعت 15:37   |     کد : 271158   |     مشاهده: 388
پکن سفر اخیر قانونگذاران چند کشور اروپایی و همینطور قانونگذاران خود پارلمان اروپا به پایتخت تایوان را محکوم و تاکید کرد، هر گونه تلاش طرفهای خارجی برای کمک به "استقلال تایوان محکوم به شکست است."

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه خبری شبکه راشاتودی، این هیات که که روز پنجشنبه با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان دیدار داشت، شامل مقاماتی از انگلیس، اوکراین، بلژیک، آلمان، جمهوری چک، کوزوو، هلند و همینطور پارلمان اروپا بود. دو نفر از قانونگذاران حاضر در این هیات در حال حاضر هدف تحریم‌های پکن به تلافی یک سری تدابیر سابقا اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا قرار دارند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره سفر این قانونگذاران اروپایی به تایوان گفت، این قانونگذاران "اغلب به صورت عمدی به اغراق در مسائل مربوط به چین و اشاعه شایعات و اطلاعات دروغ علیه چین پرداخته‌اند."

او بیان داشت: " آنها اعتبار کمی داشته و ارزش این را که به آنها توجه کنید، ندارند. نمایش مضحک سیاسی این معدود قانونگذاران راه به جایی نبرده و تنها رسوایی را فرا می‌خواند."

او گفت که به حزب ترقی ‌خواه دموکراتیک حاکم بر تایوان این نصیحت را می‌کند: "تبانی با نیروهای خارجی و طلبیدن استقلال تایوان محکوم به شکست است."

به نوشته راشا تودی، نیکولای کنیاژیتسکی، قانونگذار اوکراینی در نشست با رهبر تایوان به او یک لباس سنتی داد و همچنین به جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان هم دستکش‌های بوکس امضا شده توسط ویتالی و ولادیمیر کلیچکو، قهرمان‌های سابق ورزش بوکس را هدیه کرد. جوزف وو در ادامه از این مقام به سبب آنچه که او "منتقل کردن روحیه جنگ اوکراین به تایوان" خواند تشکر کرد در حالی که تسای اینگ ون بیان کرد، "نشست ثمربخشی" با این قانونگذاران داشته است.

این مقامات بخشی از به اصطلاح "ائتلاف بین پارلمانی مربوط به چین" هستند؛ نهادی تشکیل شده در سال 2020 برای هدف اعلام شده شکل دهی به "یک پاسخ منسجم به خیزش جمهوری خلق چین به عنوان یک چالش قاطع برای کشورهای دموکراتیک جهان". این قانونگذارها، اولین هیات رسمی اعزامی این ائتلاف به تایوان را تشکیل دادند.

با پایان یافتن سفر هیات این ائتلاف به تایوان، سفر اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان به همراه جمعی از مدیران تجاری عالی رتبه به پکن کلید خورد. در حالی که یک قانونگذار آلمانی هم در سفر اخیر هیات قانونگذاران اروپایی به تایوان شرکت داشت، ژائو اظهار امیدواری کرد که سفر شولتس به عنوان صدر اعظم آلمان به چین موفقیت آمیز باشد و متذکر شد، "چین و آلمان شرکای جامع راهبردی" هستند.

http://www.sanatnews.ir/News//271158
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است