جمعه 7 ارديبهشت 1403

تولید دستگاه‌های لیزر در مسیر خودکفایی

تولید دستگاه‌های لیزر در مسیر خودکفایی
  تاريخ:بيست و سوم آبان 1401 ساعت 13:13   |     کد : 271427   |     مشاهده: 703
به گزارش صنعت نیوز، دستگاه‌های لیزر جزو صنایع پیشرفته در دنیاست و ایران توانسته با تولید این دستگاه ها، در فهرست تولیدکنندگان برتر آن قرار گیرد.
به گزارش صنعت نیوز، دستگاه‌های لیزر جزو صنایع پیشرفته در دنیاست و ایران توانسته با تولید این دستگاه ها، در فهرست تولیدکنندگان برتر آن قرار گیرد.

در سال‌های اخیر با تلاش شرکت‌های دانش بنیان، ایران توانسته در فهرست معدود کشور‌های دارنده ساخت دستگاه‌های لیزری پرتوان قرار گیرد پیش از این، برش قطعات فلزی در صنایع مختلف به وسیله قالب انجام می‌گرفت.

آقای مختاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های لیزر فلزات با اشاره به تولید این دستگاه در کشور، گفت: این دستگاه‌ها در صنایعی مثل لوازم خانگی، خودروسازی، کشتی سازی و صنایع مرتبط با فلزات، کاربرد دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر قسمت‌های اصلی و مرکزی دستگاه‌های لیزر که نقش کلیدی را ایفا می‌کنند در داخل کشور تولید شده است. این در حالی است که همین قطعات حساس و گران در سال‌های قبل وارد می‌شد و شرکت‌های داخلی فقط آن‌ها را مونتاژ می‌کردند.

مختاری اضافه کرد: تولید این دستگاه‌ها در داخل، علاوه بر کاهش هزینه برای مصرف کننده، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را هم داراست و می‌توان آن را جزو مزیت‌های محصول تولید داخل دانست.

وی با اشاره به ورود شرکت‌های نوپا و دانش بنیان به بازار‌های صادراتی گفت: بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های لیزر به تازگی صادرات محصولاتشان به کشور‌های دیگر را آغاز کرده اند.

آقای ملکی از تولیدکنندگان دیگری است که توانسته ۱۴ نوع دستگاه لیزر را در ۲۲ سال فعالیت در این حوزه تولید کند.

وی با اشاره به رقابت پذیری این محصولات در مقایسه با تولیدات مشابه خارجی افزود: این دستگاه‌ها که جزو صنایع پیشرفته در دنیا محسوب می‌شوند، با این میزان دقت و کیفیت برای نخستین بار است که در کشور ساخته می‌شود و قابلیت رقابت با محصولات اروپایی را دارد.

این تولید کننده دستگاه‌های لیزر ادامه داد: در سال‌های قبل دستگاه‌های لیزر، ورق‌های با ضخامت ۲ میل را برش می‌داد، اما دستگاه‌هایی که هم اکنون تولید می‌شوند توانایی آن را دارد انواع ورق‌های فلزات را تا ضخامت ۶۰ میلی متر برش دهد.

http://www.sanatnews.ir/News//271427
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است