شنبه 1 ارديبهشت 1403

افزایش ۲۰درصدی تولید لوازم خانگی

افزایش ۲۰درصدی تولید لوازم خانگی
  تاريخ:پنجم آذر 1401 ساعت 09:28   |     کد : 271688   |     مشاهده: 423
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۲۰درصدی تولید لوازم خانگی خبر داد و گفت: لوازم خانگی ما توان صادرات دارد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۲۰درصدی تولید لوازم خانگی خبر داد و گفت: لوازم خانگی ما توان صادرات دارد.
سید رضا فاطمی امین در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار لوازم خانگی افزود: وضعیت تولید و قیمت‌ها در لوازم خانگی مناسب است و تخفیف‌های ویژه‌ای تولیدکنندگان عرضه کردند. ضمن اینکه طرح قسطی فروش لوازم خانگی از هفته قبل تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات فراهم شد.

وی بازار لوازم خانگی ایران را با کیفیت دانست و گفت: این بازار امسال ثبات داشته است، ضمن اینکه در بسیاری از اقلام خانگی ۲۰ درصد رشد تولید داریم و بنابراین باید به دنبال توسعه بازار باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کار‌های زیادی برای صادرات لوازم خانگی تولیدی درحال انجام است، اضافه کرد: برنامه سرمایه گذاری ایران در کشور‌های دیگر به صورت مشارکتی و مستقم در حال پیگیری است.

همه زیرساخت‌های ثبت سفارش خودرو فراهم است

فاطمی امین درباره آخرین وضعیت ثبت سفارش خودرو نیز گفت: دولت یک میلیارد یورو منابع برای واردات خودرو در آیین نامه واردات خودرو پیش بینی کرد که هفته نخست شهریور این آیین نامه در دولت تصویب شد و امروز همه زیرساخت‌ها برای آن فراهم است و ثبت سفارش آن نیز آغاز شده است.

وی درباره روند ثبت سفارش واردات خودرو افزود: به دلیل تعطیلی ۴ ساله واردات خودرو، واردگنندگان باید با طرف‌های خود در خارج قرارداد امضا کنند ضمن اینکه از طرف دولت مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همنین گفت: در این مرحله از واردات، شرط جدیدی به نام انتقال فناوری وجود دارد که کار را اگر چه کمی زمان بر می‌کند، اما برای اقتصاد کشور موثر است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/271688
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است