جمعه 7 ارديبهشت 1403

اجرای پنج طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان

اجرای پنج طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان
  تاريخ:هفتم دی 1401 ساعت 12:26   |     کد : 272588   |     مشاهده: 567
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اجرای پنج طرح از ۱۷ طرح مربوط به تکمیل زنجیره فولاد این استان به پایان رسید.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اجرای پنج طرح از ۱۷ طرح مربوط به تکمیل زنجیره فولاد این استان به پایان رسید.

آقای بختیار خلیقی افزود: برای تکمیل طرح زنجیره فولاد کردستان ۳۴۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح بزرگ برای چهار هزار و ۳۲۱ نفر اشتغالزایی می‌شود، افزود: برای تکمیل طرح زنجیره فولاد ۱۷ طرح به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد تاکنون اجرای پنج طرح در شهرستان‌های بیجار، سقز، قروه و دیواندره به پایان رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی سایر طرح‌ها هم دردست اقدام است، گفت: پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران به طور جدی پیگیری می‌شود چرا که توسعه این بخش می‌تواند نقطه امید بخشی برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این استان باشد.

آقای خلیقی با بیان اینکه زنجیره فولاد شامل تولید سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و سپس ورق گرم فولاد است، یادآور شد: در حال حاضر تا مرحله کنسانتره در شهرستان‌های مختلف استان کردستان تولید داریم و مراحل بعدی هم دردست اقدام بوده و در مجموع می‌توان گفت که زنجیره فولاد استان در مرحله ساخت است.

وی با اشاره به اینکه مجری این طرح مهم مشخص شده و در قرارداد‌های سال گذشته و امسال، هم اکنون در مرحله مقدمات ساخت صنعتی است، گفت: تکمیل زنجیره فولاد در کردستان همواره یکی از طرح‌های پیشران استان مطرح بوده و تاکنون تفاهم نامه‌هایی به همین منظور تنظیم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از دیگر بحث‌های مهم حوزه صنعت را تقویت و حمایت از صنایع خرد دانست و افزود: از ۹۶۶ واحد صنعتی در استان، صنایع خرد، توسعه قابل قبولی داشته است.

خلیقی اظهار کرد: توسعه بخش صادرات محور نیز یکی دیگر از سیاست‌های این سازمان است و با هماهنگی‌های انجام شده با کمک کارگروه‌های حوزه صنعت و توسعه صادرات استان، برنامه ریزی و اهداف خاصی برای توسعه این بخش نیز تبیین شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت کردستان بابیان اینکه درسفر ریاست جمهوری با هماهنگی شستا، طرح‌های با پتانسیل بالای شهرستان‌های استان، بررسی و طراحی شده است، افزود: برای شهرستان‌های سنندج و بانه در زمینه تولید لوازم خانگی و برای سقز نیز در حوزه پتروشیمی و سیلیس طرح‌هایی تدوین شده است.

http://www.sanatnews.ir/News//272588
Share

اجرای پنج طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستاناجرای پنج طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستاناجرای پنج طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است