سه شنبه 29 اسفند 1402

مصرف حدود ۴ میلیون بشکه معادل نفت خام در ۲۴ ساعت گذشته

مصرف حدود ۴ میلیون بشکه معادل نفت خام در ۲۴ ساعت گذشته
  تاريخ:بيست و چهارم دی 1401 ساعت 14:21   |     کد : 273077   |     مشاهده: 359
به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت با بیان اینکه شامگاه پنجشنبه (۲۲ دی‌ماه) که شاید سردترین شب امسال بود، مصرف گاز در بخش خانگی از ۶۸۵ میلیون متر مکعب در روز گذشت، اظهار کرد: این مقدار گاز معادل حدود ۴ میلیون بشکه نفت خام است.
به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت با بیان اینکه شامگاه پنجشنبه (۲۲ دی‌ماه) که شاید سردترین شب امسال بود، مصرف گاز در بخش خانگی از ۶۸۵ میلیون متر مکعب در روز گذشت، اظهار کرد: این مقدار گاز معادل حدود ۴ میلیون بشکه نفت خام است.
جواد اوجی در کارگروه هماهنگی و تأمین پایدار سوخت زمستانی سال ۱۴۰۱ در محل شرکت ملی گاز ایران ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه ۹۸۹ میلیون متر مکعب گاز خام از میدان‌های مستقل گازی و مشترک در حال تولید است، گفت: این مقدار گاز در ۲۱ پالایشگاه گازی کشور تا این لحظه بدون هیچ مشکلی در حال فرآورش است، ضمن آنکه گاز شیرین تولیدی از پالایشگاه‌ها با استفاه از ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط فشار قوی از جنوب کشور به نقاط مصرف ارسال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تدابیر لازم در زمینه مدیریت مصرف گاز در صنایع عمده، نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها از مدت‌ها پیش اندیشیده شده است، گفت: کارکنان صنعت نفت به‌صورت شبانه‌روزی هم‌اکنون آماده‌باش هستند تا مشکلی در روند عرضه و تقاضای سوخت پیش نیاید.

وزیر نفت با اشاره به سرمای شدید هوا در کشور که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: تا این لحظه در هیچ نقطه‌ای از کشور قطعی گاز نداشته‌ایم، البته با توجه به استمرار سرمای هوا تا اواسط هفته آینده ما به همکاری مردم عزیز در زمینه مصرف بهینه گاز نیاز داریم.

اوجی با اشاره به قطع گاز وارداتی از سوی کشور ترکمنستان از ۶ صبح روز پنجشنبه (۲۲ دی‌ماه) به کشور گفت: به‌دلیل سرمای شدید هوا گاز بخش خانگی در کشور دوست و برادر ترکمنستان قطع شده است، اما همکاران من در استان‌های شمالی کشور با تغییری که در آرایش خطوط فشار قوی گاز در آن منطقه داده‌اند تا این لحظه اجازه نداده‌اند گاز هم‌وطنان قطع شود.

وی با بیان اینکه پنجشنبه شاید سردترین شب امسال بود و مصرف در بخش خانگی از ۶۸۵ میلیون مترمکعب در روز گذشت، اظهار کرد: این مقدار گاز معادل حدود ۴ میلیون بشکه نفت خام است.

وزیر نفت به سرمای منفی ۲۸ درجه سانتی‌گراد در شهرستان فریمان واقع در جنوب استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: وضع سرمای هوا در استان‌های غربی و شمال غربی نیز به همین اندازه بوده است، اما با تلاش همکاران من تا این لحظه گاز هیچ مشترکی قطع نشده است؛ از همه مردم تقاضا می‌کنم با مدیریت مصرف به همکاران ما در وزارت نفت برای استمرار گازرسانی کمک کنند.

وی اظهار کرد: تدابیر لازم همچون تهیه و توزیع نفت سفید و کپسول گاز مایع در کشور برای موارد اضطراری انجام شده است. همه همکاران من در چهار شرکت اصلی وزارت نفت تا هفته‌های آینده آماده‌باش کامل و در حال مدیریت مصرف گاز در کشور هستند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/273077
Share

برچسب ها :  وزیر نفت , گاز
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است