سه شنبه 29 اسفند 1402

اجبار دانشجویان دختر برای ازدواج!

  تاريخ:ششم بهمن 1401 ساعت 15:18   |     کد : 273407   |     مشاهده: 284
خبر فوری: روزنامه اسپانیایی ال پائیس روایتی از تلاش طالبان برای مجبور کردن دانشجویان دختر به ازدواج نشر کرده است.

به گزارش کانال مقاومت پنجشیر، فوزیه (نام مستعار) دانشجوی پزشکی که مخفیانه در کابل زندگی می‌کند، گفت نیرو‌های طالبان از روی اطلاعات دانشجویان، دختران را شناسایی کرده و آن‌ها را وادار به ازدواج با خود می‌کنند.

اجبار دانشجویان دختر برای ازدواج!

فوزیه ۱۷ ساله نزدیک به یک ماه است که در کابل مخفیانه زندگی می‌کند. این دانشجوی سال اول پزشکی در یک تماس ویدیویی از کابل، به روزنامه ال‌پائیس گفت که در ۲۹ سنبله ناگهان به بهانه یک امتحان به دانشگاه خواسته شد. زمانی که او فقط زنان جوان و طالبان را در آنجا دید، متوجه شد که این یک دام بوده است.

پس از آن که طالبان به دختران گفتند آن‌ها دیگر نمی‌توانند به تحصیل ادامه دهند، «شروع به انتخاب دانشجویان مورد علاقه خود از جمله من کردند و به ما گفتند که باید با آن‌ها ازدواج کنیم.»

فوزیه موفق به فرار از آنجا و بازگشت به خانه شد، اما ساعاتی بعد نیرو‌های طالبان وارد خانه‌اش شدند و از والدینش خواستند دخترشان را به عقد یک طالب در آورند. فوزیه معتقد است که طالبان نشانی خانه او را از روی اطلاعات دانشجویی‌اش به دست آورده بودند.

خدیجه امین، یک خبرنگار افغان در تبعید در اسپانیا به ال پائیس تأیید کرد که «طالبان از اطلاعات شخصی موجود در سوابق ثبت نام دانشگاه برای یافتن این زنان جوان استفاده می‌کنند.» امین از دیگر زنان افغان که تجارب مشابهی داشتند، نیز گزارش تهیه کرده است.

طالبان بار اول موفق نشدند فوزیه را به چنگ آورند. پدرش مداخله کرد و به دلیل محافظت از دخترش به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. پای فوزیه نیز در این درگیری زخم برداشت. پدر فوزیه چند روز بعد وقتی طالبان را دید به خانه برگشت و فوزیه را با عجله از خانه بیرون برد و پنهانش کرد. طالبان از پدر فوزیه بازجویی کردند، اما او از افشای محل اختفای دخترش خودداری کرد. آن‌ها او را بردند و یک هفته بعد دست‌وپا شکسته و در حالت کما او را به خانواده‌اش تحویل دادند.

فوزیه عکسی از پدرش که یک معلم ۳۷ ساله است، به ال‌پائیس فرستاد که روی تخت شفاخانه دراز کشیده و به یک دستگاه تنفس مصنوعی متصل است. قفسه سینه او فرو رفته به نظر می‌رسد و سرش پانسمان شده است. مادر فوزیه نیز توسط طالبان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و طفلی که در شکم داشت سقط شد.

خانواده فوزیه از زمان ورود طالبان به خانه شان فیلم گرفتند. در این فیلم طالبان که در کنار یک موتر شاسی بلند سفید ایستاده‌اند، جلو خانه فوزیه دیده می‌شوند. مادر فوزیه در جریان این تماس تصویری به ال‌پائیس گفت مردانی که در فیلم دیده می‌شوند وارد خانه آن‌ها شدند و از آن‌ها بازجویی کردند.

اکنون، فرار تنها گزینه فوزیه برای خلاصی از چنگ طالبان است. او خود را برای آنچه به خانواده‌اش اتفاق افتاده شدیداً سرزنش می‌کند.

سرگذشت فوزیه داستان نادر از سرنوشت تلخ زنان در افغانستان نیست. در ماه سنبله، دختر جوانی به اسم الهه دلاورزی در چند ویدئو که در توییتر منتشر شد، گفت که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و مجبور به ازدواج با قاری سعید خوستی، سخنگوی سابق وزارت داخله طالبان شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/273407
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است