سه شنبه 29 اسفند 1402

نجات ۵۰۰نفر از کولاک و یخبندان در این استان

  تاريخ:ششم بهمن 1401 ساعت 15:18   |     کد : 273410   |     مشاهده: 234
ایسنا : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان های چرام و بویراحمد ۵۰۰ نفر حادثه‌دیده نجات یافتند.

کاظم فلاحی دوست در جمع خبرنگاران از رهاسازی بیش از ۱۲۵ خودرو گرفتار در برف و یخبندان شب گذشته در محور یاسوج به چرام و امدادرسانی به ۵۰۰ نفر حادثه دیده خبر داد و افزود: طی تماس‌های مردمی مبنی بر گرفتار شدن تعداد زیادی از خودروها در حد فاصل "جوخانه" تا "دیلگون" در محور مواصلاتی یاسوج به چرام علاوه بر یک تیم امداد و نجات جاده ای که در منطقه جوخانه به صورت آماده باش و در حین عملیات بود بلافاصله دو تیم امداد و نجات از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان چرام به محل اعزام شد و بنا به حجم بالای خودروهای گرفتار شده و اعلام نیاز مجدد، سه تیم امداد ونجات نیز از طرف جمعیت هلال احمر شهرستان بویراحمد به منطقه اعزام گردید که از دو سمت گردنه‌های برفگیر و صعب العبور جوخانه اقدام به رهاسازی و نجات افراد گرفتار در کولاک و یخبندان کردند.

وی اظهارکرد: در این عملیات که تا پاسی از شب ادامه داشت ۲۵ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستانهای چرام و بویراحمد در قالب هفت تیم عملیاتی و با استفاده از پنج خودروی امدادی موفق به رهاسازی بیش از ۱۲۵ خودرو و نجات جان قریب ۵۰۰ نفر حادثه دیده متاثر از برف، کولاک و یخبندان در مسیر کوهستانی یاسوج به چرام شدند. در این عملیات ۱۵ بسته غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

لازم به ذکر است مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در قالب یک تیم عملیاتی در صحنه حضور یافته و بر انجام این عملیاتها نظارت میدانی داشتند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/273410
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است