جمعه 7 ارديبهشت 1403

رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد در ده ماه امسال

رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد در ده ماه امسال
  تاريخ:دهم اسفند 1401 ساعت 11:38   |     کد : 274275   |     مشاهده: 720
به گزارش صنعت نیوز، دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: امسال تولید فولاد ایران در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.
به گزارش صنعت نیوز، دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: امسال تولید فولاد ایران در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

آقای خلیفه سلطانی با اعلام این خبر افزود: تولید فولاد میانی کشور در این مدت، ۲۵ میلیون و ۶۵۵ هزار تن بوده که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: در مجموع تولید فولاد ایران با این میزان رشد، از جایگاه دهمی دنیا به نهم ارتقا پیدا کرده است که با کسب این جایگاه کشور‌های مانند ایتالیا، فرانسه، انگلستان و برزیل را پشت سر گذاشته ایم.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در ادامه با بیان اینکه صنعت فولاد در ایران از سنگ آهن به محصولات فولادی می‌رسد و به صورت زنجیره است افزود: مثلا کشور ترکیه با جمع آوری قراضه‌های فولادی کشور‌های دیگر شمش تولید می‌کند و این یعنی با احتساب این موضوع رتبه ایران در تولید فولاد بالاتر از رتبه‌ای است که مطرح می‌شود.

خلیفه سلطانی گفت: در این مدت ۱۰ میلیون و ۶۹۷ هزار تن محصولات طویل و ۷ میلیون و ۵۷۹ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده که رشد تولید محصولات طویل ۱۴ درصد و رشد تولید محصولات تخت ۸ درصد بوده است.

وی افزود: تولید میلگرد در ۱۰ ماهه امسال نیز، ۸ میلیون و ۹۵۷ هزار تن بوده که افزایش ۱۶ درصدی را درمقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و تولید تیرآهن نیز با افزایش ۱ درصدی به ۱ میلیون و ۰۴۵ هزار تن رسیده است.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: میزان تولید ورق گرم کشور در ۱۰ ماهه نخست امسال، ۷ میلیون و ۳۴۶ هزار تن بوده که افزایش ۷ درصدی را درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و میزان تولید ورق سرد ۲ و یک دهم درصد کاهش و ورق پوششدار نیز ۶ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه از رشد ۷ درصدی تولید آهن اسفنجی در این مدت خبر داد و افزود: تولید کنندگان آهن اسفنجی در ۱۰ ماهه امسال، ۲۷ میلیون و ۵۱۹ هزار تن از این محصول را تولید کرده اند که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

خلیفه سلطانی گفت: البته با این رشد ۱۱ درصدی در تولید در این مدت حجم صادرات فولاد ایران به خارج از کشور کم شده است.

وی افزوی: همچنین در ۱۰ ماهه امسال از حدود ۸۹ میلیون تن مجموع اقلام فولادی در کشور، حدود ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تن صادر شده که درمجموع درمقایسه با میزان صادرات اقلام فولادی در مدت مشابه سال گذشته دو درصد کمتر بوده است.
دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: تا پایان دی ماه دو میلیون و ۳۲۸ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو میلیون و ۲۳۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده افزود: این تنها مقطع فولادی است که میزان صادرات آن افزایشی ثبت شده است.

خلیفه سلطانی در ادامه اجبار تولید کنندگان به عرضه محصول خود در بورس و مقررات تنظیم بازار را علت این کاهش صادرات دانست.

http://www.sanatnews.ir/News//274275
Share

رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد در ده ماه امسالرشد ۱۱ درصدی تولید فولاد در ده ماه امسالرشد ۱۱ درصدی تولید فولاد در ده ماه امسالرشد ۱۱ درصدی تولید فولاد در ده ماه امسال
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است