جمعه 7 ارديبهشت 1403
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام:

ایلام برای استقبال از گردشگران نوروزی آمادگی کامل دارد

ایلام برای استقبال از گردشگران نوروزی آمادگی کامل دارد
  تاريخ:بيست و يکم اسفند 1401 ساعت 09:50   |     کد : 274503   |     مشاهده: 363
به گزارش صنعت نیوز، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام از آمادگی کامل استان برای استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام از آمادگی کامل استان برای استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.

فرزاد شریفی امروز ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ با اعلام این خبر اظهار کرد: استان ایلام برای استقبال، پذیرایی، اسکان و ارائه خدمات به گردشگران آمادگی کامل داشته و همه دستگاه‌های متولی با محوریت میراث‌فرهنگی استان برای نوروز ۱۴۰۲ آمادگی کامل دارند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام افزود: در همین راستا و در ستاد سفر استان ۹ کمیته مختلف تشکیل شده و در حوزه‌های مختلف به مسافران و گردشگرانی که استان ایلام را برای مسافرت‌های نوروز انتخاب کنند، ارائه خدمت خواهند کرد.

شریفی تصریح کرد: رسانه به‌عنوان بازوان توانمند می‌تواند به بالندگی و رونق گردشگری و صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی کمک کند و آگاهی و دانش جامعه را در این زمینه افزایش می‌دهد، رسانه‌ها کمک کنند که امسال بتوانیم سالی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برای مسافران و گردشگران داشته باشیم.

او گفت: امسال بیش از ۶۰ اقامت بوم‌گردی برای نظارت بیشتر به سامانه متصل شده و ۱۱ هتل در استان و ۵۱ خانه استیجاری و در مجموع ۱۲۲ محل اقامت در حوزه گردشگری فعالیت دارند که امیدواریم بتوانیم با هم‌افزایی بیشتر و بهتر خدمات بیشتری را در حوزه گردشگری انجام دهیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام ادامه داد: سامانه ۰۹۶۲۹ در این ‌کل راه‌اندازی شده و تمامی گردشگرانی که وارد استان شده، می‌توانند با ارتباط گرفتن با این سامانه اطلاعات لازم را برای بالا بردن کیفیت سفر خود دریافت کنند.

شریفی بیان کرد: کمپین «سی شصت» هم با توجه به اهمیت حافظ سلامت جان و مال مسافران، راه‌اندازی شده است، «سی شصت» یک اصطلاح در حوزه راهنمایی و رانندگی است، طبق آمار معمولا بیشتر تصادفات بین ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری رسیدن به مقصد رخ می‌دهد و راننده با این تصور که دیگر مسافتی تا رسیدن به مقصد ندارد خستگی و خواب آلودگی را جدی نمی گیرد، به همین علت در همین حدود مسافت ایستگاه‌هایی برای استراحت ۶۰ دقیقه‌ای راه‌اندازی می‌شود تا مسافران عزیز بتوانند بعد از رفع خستگی نسبی به سفر خود ادامه دهند.

او گفت: برپایی ۱۱۰ نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی شهرها و اماکن تاریخی و گردشگری استان، تهیه کتابچه راهنمای گردشگری استان ایلام به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی و راه اندازی نوروزگاه‌ها در نقاط مختلف استان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای خدمت به مسافران و گردشگران عزیز است.

شریفی عنوان کرد: بنده و همکاران در اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد سفر استان تمام تلاش خود با به کار خواهیم گرفت که میزبانی درخور شأن نام ایلام برای گردشگران باشیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام در پایان گفت: ایلام یکی از استان‌های چهار فصل کشور با ظرفیت‌های عالی گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و ... است که می‌تواند ارزان‌ترین و خاطره‌انگیزترین مقصد گردشگری برای گردشگران کشور باشد.

http://www.sanatnews.ir/News//274503
Share

ایلام برای استقبال از گردشگران نوروزی آمادگی کامل دارد
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است