جمعه 14 ارديبهشت 1403

دوبرابر شدن مشارکت مالی خیرین نسبت به پارسال

  تاريخ:بيست و نهم فروردين 1402 ساعت 10:29   |     کد : 275381   |     مشاهده: 273
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: برآورد ما این است برای سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که خیرین ۱۰ هزار میلیارد تومان را متعهد می‌شوند و باید بخشی از آن را از طریق فروش املاک مازاد تامین کنیم.
امسال آورده خیرین به نسبت سال گذشته دوبرابر شده استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ناصر قفلی رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور، گفت: خیرین پای کار مدرسه سازی برای دانش آموزان عزیز ایستاده اند.
وی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر اینکه دولت باید همپای خیرین آورده لازم را داشته و سهم خود را تامین کند، اظهار داشت: امیدواریم این امر محقق شود که موجب دلگرمی و مشارکت بیشتر خیران است.
‌رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اضافه کرد: امسال آورده خیرین به نسبت سال گذشته دو برابر شده است و به رقم ۸ هزار میلیارد تومان در بیست و چهارمین جشنواره رسیده است.
قفلی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در داخل و خارج کشور برای ارتقای مشارکت خیران افزود: ۶ میلیون هموطن مقیم خارج از کشور هستند که اگر ۱ درصدشان در مدرسه سازی وارد شوند ۶۰ هزار خیر مدرسه ساز داریم که عموما از وضع مالی خوبی برخوردارند. علاوه براین در داخل نیز افراد علاقمند زیادی هستند که می‌توانند وارد مدرسه سازی شوند.
وی اظهارداشت این امر در صورت حصول شرایطی محقق می‌شود که اهم آن‌ها عبارتند از: تکریم خیرین، ایفای تعهدات تفاهم نامه‌های منعقده توسط نوسازی مدارس، و اگر در این مورد مشکلات و نارسایی بوجود آمد خیران را در جریان بگذارید و مورد بعدی اینکه به جد انتظار داریم روسای آموزش و پرورش اسم مدارس خیرساز را تغییر ندهند.
قفلی همچنین با اشاره به مسائلی که آموزش و پرورش با آن‌ها روبرو است گفت: ۲ میلیون دانش آموز اتباع داریم که ناچاریم برای آن‌ها امکانات تحصیلی فراهم کنیم، علاوه بر این مشکلات ریزگرد و خشکسالی‌ها موجب تسریع و تشدید روند مهاجرت به کلان شهر‌ها شده‌است. باید از دو شیفته شدن مدارس جلوگیری کنیم.
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تصریح کرد: برآورد ما این است برای سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که خیرین ۱۰ هزار میلیارد تومان را متعهد می‌شوند و ۱۰ هزار میلیارد تومان را نیز دولت تامین می‌کند و باید بخشی از آن را از طریق فروش املاک مازاد و مولدسازی تامین کنیم.
قفلی در پایان ابراز امیدواری کرد: در شهرک‌ها و شهر‌های جدید مانند منطقه ۲۲، انبوه سازان و شهرداری‌ها سهم خود را ایفا کنند.

http://www.sanatnews.ir/News//275381
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است