پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

درمان رایگان زوجهای نابارور

  تاريخ:ششم ارديبهشت 1402 ساعت 14:30   |     کد : 275735   |     مشاهده: 256

زوجهای نابارور، براساس قانون جوانی جمعیت، به طور رایگان درمان می شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در برنامه پرسمان گفت: درمان رایگان زوجهای نابارور در قانون جوانی جمعیت، جزء بیماران خاص زیر پوشش قرار گرفته و تمام هزینه‌های درمانی آن‌ها رایگان است .
طالبی افزود: تنها در صورتی که داروی خارجی خیلی خاصی برای زوجها تجویز شود پرداخت هزینه آن بر عهده خود فرد خواهد بود.
وی گفت: هم اکنون در بیرجند و برخی شهرستان‌ها مرکز ناباروری فعال است و راه اندازی مرکز تخصصی سطح ۲ و ۳ نیز در دستور کار است که بخشی از آن آماده بهره برداری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همچنین از بهره مندی مادران در دوران بارداری و شیردهی و فرزندانشان از بیمه خبر داد و افزود: همچنین ارائه بسته تغذیه‌ای و بهداشتی در این دوران و رایگان بودن زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های دولتی از دیگر امتیازات قانون جوانی جمعیت برای مادران باردار و شیرده است.
طالبی گفت: در مورد مشوق‌های این قانون می‌توان به پرداخت مبالغ بلاعوض برای سرمایه گذاری در بورس به نام فرزند، اعطای تسهیلات قرض الحسنه و افزایش تسهیلات مسکن اشاره کرد.
معاونی سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: همچنین برای خانواده‌هایی که فرزند دوم دارند نیز فروش بدون نوبت خودروی ایرانی به قیمت درب کارخانه برای مادران و تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی و همچنین بعد از تولد فرزند سوم نیز به انتخاب خود خانواده زمین رایگان و یا واحد مسکونی با قیمت تمام شده با تنفس دو ساله و اقساط ۸ ساله به والدین تعلق می‌گیرد.
طالبی افزود: همچنین برای فرزند سوم نیز وام ۱۵۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن با پرداخت ۲۰ ساله، تسهیلات ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برای فرزند سوم به بعد با تنفس شش ماهه و افزایش سنوات خدمت به میزان یک سال از فرزند سوم تا پنجم از دیگر امتیازات این قانون است.
معاونی سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: افراد شاغل در ادارات که فرزند سوم یا سوم به بعد دارند از امنیت شغلی برخوردار هستند و مدیر مربوطه اجازه تعدیل آن‌ها را ندارد.
طالبی افزود: در بحث اعطای تسهیلات در قانون جوانی جمعیت بانک‌های دولتی و خصوصی در استان پای کار هستند، اما به دلیل کمبود منابع و تقاضای زیاد، روند اعطای تسهیلات با کندی پیش می‌رود که جای نگرانی نیست و در طول زمان این تسهیلات به والدین متقاضی و واجد شرایط پرداخت می‌شود.

http://www.sanatnews.ir/News//275735
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است