جمعه 14 ارديبهشت 1403

کلنگ‌زنی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شهید سلیمانی در کرمان

  تاريخ:دهم ارديبهشت 1402 ساعت 14:12   |     کد : 275953   |     مشاهده: 271
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی که با ۷۰۰ تختخواب جانشین بیمارستان شفای کرمان خواهد شد، در برنامه‌های امسال ماست و این بیمارستان را کلنگ زنی خواهیم کرد.
دکترمهدی احمدی نژاد ۱۰ اردیبهشت ماه در گفت و گویی با تبریک فرا رسیدن هفته سلامت (۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه) درباره برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه جوانی جمعیت اظهار کرد: از سال ۹۱ به بعد شیب تند کاهش نرخ باروری را در کشور شاهد بودیم و بعد از یک دوره مطالعاتی براساس فرمایش مقام معظم رهبری وارد شرایط بحرانی در جمعیت کشور شدیم و اینکه به سمت بسته شدن پنجره رشد جمعیتی و باروری می‌رویم.
وی افزود: به دلایل مختلف تمایل به ازدواج در بین افراد جوان کم شده یا در بین کسانی که ازدواج می کنند، تمایل به فرزندآوری کاهش یافته و دیگران هم به دنبال تک فرزندی هستند که این مسائل نیاز به واکاوی دارد.
احمدی نژاد درباره اینکه یکی از دلایل کاهش فرزندآوری، مسائل اقتصادی مطرح می‌شود، بیان کرد: وضعیت اقتصادی موثر است، اما در سال‌های ۹۰ و ۹۱ وضعیت اقتصادی کشور مانند امروز نبود اما چرا از آن زمان کاهش نرخ باروری شروع شد؟

کشور از نظر جمعیتی در معرض خطر است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه کشور در معرض خطر است و این خطر را با تمام وجود حس می‌کنیم، گفت: قرارگاه جوانی جمعیت را در دانشگاه تشکیل دادیم و برنامه ریزی شده و کارهایی صورت گرفته است. از جمله می توان به راه اندازی مرکز نفس با همکاری بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد که در خیابان شهید چمران کرمان برای مشاوره‌های مختلف در دوران بارداری فعالیت می کند. همچنین بخش های NICU از نظر تجهیزات و نیروی انسانی تقویت و در شهرستان ها نیز فعال شده است.
وی بیان کرد: ما دغدغه‌های بزرگی داریم که یکی از آنها حوادث ترافیکی است؛ از یک سو بر ترویج ازدواج و فرزندآوری تاکید داریم از سوی دیگر در حوادث رانندگی پدر یا مادر یک خانواده در سن جوانی از دست می‌رود. باید در این زمینه دست به دست هم داده و مشکلات را حل کنیم.
احمدی نژاد همچنین درباره اقدام دیگر در راستای ترویج فرزندآوری بیان کرد: حدود ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در مراکز دولتی توسط بیمه های پایه و به ویژه بیمه سلامت و ۷۰ درصد درمان در بخش خصوصی توسط بیمه سلامت پوشش داده می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزکی کرمان گفت: کسانی که مشکل ناباروری دارند، می توانند به بیمارستان افضلی پور مراجعه کنند که مرکزی کاملا مجهز با فلوشیپ ها و تیم درمانی کامل مجرب حضور دارند.
وی در ادامه درباره شعار سال بیان کرد: رشد تولید صرفا منحصر به یک محصول و جسم نیست و ما در سال جاری با افزایش پذیرش دانشجو، سهم مهمی در تولید علمی داریم و در زمینه رشد علمی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان جایگاه هشتم کشور را داراست.

بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شهید سلیمانی در کرمان کلنگ زنی می‌شود
احمدی نژاد با اشاره به اینکه توسعه مراکز درمانی را در دستور کار داریم گفت: بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی که با ۷۰۰ تختخواب جانشین بیمارستان شفای کرمان خواهد شد، در برنامه‌های امسال ماست و این بیمارستان را کلنگ زنی خواهیم کرد تا با افزایش خدمات رسانی و بهبود کیفیت خدمات به مردم، گام بزرگی در رشد تولید داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: با توسعه کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی بعثت و توسعه خدمات در مراکز دولتی، در مهار تورم گام بخواهیم داشت و اهتمام به سیستم پزشک خانواده با بیماریابی به موقع و درمان، کاهش هزینه ها را خواهیم داشت.

در هیچ جای دنیا بانوان از ابتدای بارداری به متخصص زنان مراجعه نمی‌کنند
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره آمار بالای سزارین در کشور ما بیان کرد: در ایران خانم هایی که باردار می‌شوند از ابتدا به پزشک متخصص زنان مراجعه می‌کنند در حالی که در کشورهای دیگر دنیا اینگونه نیست.
احمدی نژاد افزود: خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی می توانند این افراد را تحت پوشش قرار داده و بررسی های دوره ای را انجام و در صورت نیاز و اگر کوچک ترین علائم یا مشکل باشد به پزشک متخصص ارجاع می دهند؛ قطعا این باری که به مطب های متخصصان زنان وارد می شود به این علت است که خانم‌های باردار نمی دانند مسیر را به چه شکل باید طی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: توصیه اکید به بانوان داریم که در ابتدای ازدواج و زمانی که قصد بارداری دارند و همچنین در زمان بارداری، به مراکز بهداشتی مراجعه کنند که در این مراکز تمام خدمات ارائه و روند کاملا منطقی طی می‌شود و در صورت نیاز به متخصص زنان معرفی خواهند شد.
وی اظهار کرد: در این مدت فرد از نظر ذهنی نیز آماده زایمان طبیعی شده و در صورت بروز مشکل و لزوم، فرد مورد عمل جراحی قرار می گیرد.
احمدی نژاد گفت: اکنون متاسفانه ذهنیت بسیاری افراد این است که ختم بارداری به سزارین باشد در حالی که با مراجعه به مراکز بهداشت در طول بارداری و انجام زایمان طبیعی، شاهد کاهش سزارین و عوارض آن خواهیم بود.

http://www.sanatnews.ir/News//275953
Share

برچسب ها :  بیمارستان , کرمان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است