جمعه 14 ارديبهشت 1403

دعوت وزیر ورزش ارمنستان از خسروی‌وفا برای حضور در المپیک ارامنه جهان

دعوت وزیر ورزش ارمنستان از خسروی‌وفا برای حضور در المپیک ارامنه جهان
  تاريخ:يازدهم ارديبهشت 1402 ساعت 11:13   |     کد : 276001   |     مشاهده: 410
به گزارش صنعت نیوز، رئیس کمیته بازی‌های المپیک ارامنه جهان با مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک ایران دیدار کرد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس کمیته بازی‌های المپیک ارامنه جهان با مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک ایران دیدار کرد.
ایشخان زاکاریان رئیس کمیته بازی‌های المپیک ارامنه جهان و نماینده مجلس این کشور در دیداری که امروز (دوشنبه) با مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک ایران داشت با اشاره به برگزاری هشتمین دوره بازی‌های المپیک ارامنه جهان در این کشور اظهار داشت: کمیته بازی‌های المپیک ارامنه جهان قدمت ۲۵ ساله دارد و در این رویداد که هر چهارسال یکبار در ۱۹ رشته المپیکی برگزار می‌شود، همه ارامنه جهان از شهرهای مختلف جهان شامل کشورهای آمریکایی، اروپایی و خاورمیانه گردهم می‌آیند.
وی افزود: هشتمین دوره بازی‌های المپیک ارامنه جهان ۵ آگوست (۱۴ مرداد) به میزبانی ارمنستان برگزار می‌شود و تیم‌های حاضر در این بازی‌ها از کشورهای مختلف و با نام شهرهای‌شان شرکت می‌کنند. در دو دوره اخیر این رویداد ۶۵۰۰ ورزشکار حضور داشتند.
نماینده مجلس جمهوری ارمنستان که ریاست کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش ارمنستان را در سوابق خود دارد در ادامه با ارائه دعوت‌نامه رسمی، از رئیس کمیته ملی المپیک ایران و هیئت همراه برای حضور در هشتمین دوره بازی‌های المپیک ارامنه جهان دعوت کرد.
فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک ایران نیز ضمن خیرمقدم به زاکاریان و هیئت همراه گفت: برگزاری بازی‌های المپیک ارامنه جهان کار بسیارمهمی است و در ایجاد انگیزه برای ورزشکاران ارامنه ایران و جهان نقش بسیار مهمی دارد. نگاه ما برای حضور ورزشکاران هموطن ارامنه در این رقابت‌ها حمایتی است. به‌خصوص که ارمنستان کشور همسایه و دوست ما است و برگزاری چنین دیدارهایی به افزایش مراودات ورزشی دو کشور کمک می‌کند.
وی ادامه داد: ما ورزشکاران بسیار خوبی از ارامنه در بخش‌های مردان و بانوان در سطوح ملی و باشگاهی داریم که با عشق و انگیزه در مسابقات حضور دارند و از افتخارات ورزش ایران هستند.
در ادامه این نشست هنریک خالویان رئیس هیئت مدیره مرکزی باشگاه فرهنگی-ورزشی آرارات و نماینده ایران در کمیته بازی‌های المپیک ارامنه جهان ضمن تشکر از حمایت‌های مالی و معنوی کمیته ملی المپیک، گزارشی از حضور و شرایط فعلی ورزشکاران ایرانی اعزامی به این بازی‌ها به فرهادی‌زاد ارائه کرد و خواستار حمایت بیشترکمیته ملی المپیک از کاروان ورزشی کشورمان در هشتمین دوره بازی‌های المپیک ارامنه جهان شد.
در خاتمه رئیس کمیته بازی‌های المپیک ارامنه جهان و هیئت همراه از موزه ملی ورزش بازدید کردند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/276001
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است