پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

سیاست‌های کلان بر پایه «اقتصاد دریامحور» در حال تدوین است

  تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1402 ساعت 11:07   |     کد : 276525   |     مشاهده: 211
تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از رهنمودهای رهبری درباره اهمیت اقتصاد دریا، در حال تدوین سیاست‌های کلان بر پایه اقتصاد دریامحور هستند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی‌اکبر صفایی» امروز سه‌شنبه در چهاردهمین همایش بین‌المللی ICOPMAS که در محل مرکز همایش‌های صداوسیما در حال برگزاری است، اظهار داشت: به دلیل نقش این همایش در ارتقای دانش‌ دریایی فی‌مابین دانشمندان دنیا، امروز از سراسر کشور و چند کشور خارجی در این همایش مهمان داریم.
وی به وجود ۲۳۴ بندر و ۸۴۶ سازه دریایی و ظرفیت ۴۰۰ میلیون تنی بنادر ایران اشاره کرد و گفت: ایران کشوری دریا پایه است و بسیار خرسندیم که با رهنمودهای رهبری در حوزه اقتصاد دریا مسوولان نظام در دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تدوین سیاست‌های کلان ایران بر پایه اقتصاد دریا هستند تا سهم تولید ناخالص داخلی (GDP) را از حوزه اقتصاد دریا افزایش چشمگیر دهد.
رییس همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی افزود: این سیاست جدید ایران تحولات زیادی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.
صفایی ادامه داد: راهبردهای دیگری در ذیل اقتصاد دریا محور درباره تسهیل فضای کسب و کار برای همه فعالان حوزه دریا و بهبود شرایط کسب و کار دریایی با مجوزهای قانونی اخذ خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بنادر گفت: ارتقای ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی نیز همچنان در اولویت برنامه‌های ایران است و در همین راستا مقابله با دزدی دریایی از جمله اقدامات مثبت ایران در زمینه تامین امنیت دریایی است.
وی تاکید کرد: همایش امروز در سال‌های گذشته به دلیل بیماری کرونا برگزار نشده بود، اما امسال با حمایت وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی ICOPMAS ٢٠٢٢ آخرین بستر ارایه دستاوردها و نوآوری‌های علمی در ارتقای دانش مهندسی سواحل و صنعت دریایی است که با حضور مهندسان و صنعتگران بین‌المللی امروز برگزار شد.

http://www.sanatnews.ir/News//276525
Share

برچسب ها :  سیاست , اقتصاد , دریانوردی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است