جمعه 14 ارديبهشت 1403

راه‌اندازی بیمارستان تخصصی زنان با نام ابن‌سینا در آینده نزدیک

  تاريخ:سی ام ارديبهشت 1402 ساعت 14:14   |     کد : 277071   |     مشاهده: 216
رییس پژوهشگاه ابن سینا خبر داد: انشالله در آینده نزدیک یک بیمارستان تخصصی یا فوق‌تخصصی زنان با نام "حکیم ابن‌سینا" در منطقه ۵ تهران راه‌اندازی می‌کنیم تا بتوانیم طیف خدماتی که مرکز ناباروری ابن‌سینا ارائه می‌کند را گسترده‌تر کرده و کیفیت خدمات را نیز افزایش دهیم.
‌به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا صادقی در نشست خبری پویش حمایت از زوج‌های نابارور که امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا برگزار شد، گفت: مجموعه ابن‌سینا (پژوهشگاه ابن‌سینا و مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا) به عنوان یک مجموعه علمی پیشرو و به عنوان یکی از مراکز زیر مجموعه جهاد دانشگاهی سعی کرده که فعالیت‌های شاخصی را مبتنی بر نیازهای کشور در برنامه‌های تحقیقاتی و درمان داشته باشد تا بتواند به حل مسائل کشور کمک کند.
وی با اشاره به بحث جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد: یکی از مسائل مهم که دغدغه نظام و مسئولان کشور است، بحث جمعیت، جوانی جمعیت و فرزندآوری است.
دکتر صادقی یکی از وظایف مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا را ارائه خدمات با کیفیت، به‌روز و با استاندارد جهانی عنوان کرد و ادامه داد: مبتنی بر تحقیقاتی که در مرکز ابن‌سینا انجام شده، این مرکز به عنوان یک مرکز شاخص و مورد اقبال زوجین نابارور قرار دارد.
رییس پژوهشگاه ابن‌سینا با اشاره به تعداد مراکز درمان ناباروری در ایران عنوان کرد: علی‌رغم اینکه بیش از ۱۰۰ مرکز درمان در کشور وجود دارد، ولی مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری ابن‌سینا همیشه مورد اقبال بوده و هست. ما دغدغه این را داریم که با توجه به محدودیت فضایی و ساختمانی که داریم بتوانیم بهترین خدمتی که در شأن هموطنان‌مان که از اقصی نقاط کشور مراجعه می‌کنند، فراهم کنیم.
وی افزود: از طرح‌های توسعه‌ای هم غافل نبوده‌ایم و انشالله در آینده نزدیک یک بیمارستان تخصصی یا فوق تخصصی زنان با نام حکیم ابن‌سینا در منطقه ۵ تهران راه‌اندازی می‌کنیم تا بتوانیم طیف خدماتی که ارائه می‌کنیم را گسترده‌تر کرده و کیفیت خدمات را نیز افزایش دهیم.
دکتر صادقی خاطر نشان کرد: تا زمان راه‌اندازی این بیمارستان، تمام خدمات‌مان را بسیج می‌کنیم و در جهت فرهنگ‌سازی درخصوص مراجعه زوجین (دچار مشکل) و زوجینی که فرزندآوری را به تاخیر می‌اندازند، تلاش خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه حیطه فعالیت‌های پژوهشگاه ابن‌سینا در حوزه جمعیت، کمک به درمان زوجین نابارور است، گفت: مجموعه‌ای از زوجین ناباروری که در کشور وجود دارند و مشکل ناباروری دارند (درصورت مراجعه و درمان) می‌توانند پتانسیلی را برای فرزندآوری داشته باشند.
وی با بیان اینکه در دنیا توصیه نمی‌شود که تنها مسیر فرزندآوری از طریق کمک به زوجین نابارور باشد و درمان زوجین نابارور بتواند مشکل جمعیت را حل کند، گفت: ولی درمان این افراد به عنوان زوجین دغدغه‌مند که می‌خواهند صاحب فرزند شوند، در این مسیر راه‌گشا است و ما نیز به عنوان وظیفه اجتماعی باید کمک کنیم.
رییس پژوهشگاه ابن‌سینا ضمن اشاره به اینکه خدماتی که در این مجموعه انجام می‌شود، خدمات استاندارد و در سطح بین‌الملل است، گفت: نمونه بارز این موضوع، مراجعه بیماران بین‌المللی است که از کشورهای مختلف مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا مراجعه می‌کنند. این بیماران برای انتخاب مرکز درمان، گزینه‌های مختلفی مثل ترکیه را پیش رو دارند، ولی ترجیح می‌دهند که به ایران و مرکز ابن‌سینا مراجعه کنند که حتماً این انتخاب با بررسی و پرسش و پاسخ‌ها انجام شده است.
وی اظهار کرد: خود بیمارانی که به اینجا مراجعه می‌کنند و نتایج خوبی می‌گیرند و صاحب فرزند می‌شوند، مبلغین خوبی هستند که بیماران بیشتری را به این مرکز معرفی می‌کنند.

http://www.sanatnews.ir/News//277071
Share

برچسب ها :  بیمارستان , زنان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است