وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
|
افزایش ۴۰۰هزار بشکهای تولید نفت در سال جاری
|
بهرهبرداری از ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار
|
آفریقا فرصتهای زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
|
وزیر نفت همراه با رئیسجمهوری عازم پاکستان شد
|
تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریعتر راهآهن بصره- شلمچه
|
وزیر نفت: اقتصاد اسرائیل رو به فروپاشی است
|
رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی
|
وزیر نفت: پالایشگاه جمعآوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح میشود
|
افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم
|
ریالی از صندوق خسارتهای بدنی بابت رفع نقاط حادثه خیز تامین نشد
|
پیشبینی ۱۷ میلیون مسافر نوروزی در کشور
|
بذرپاش: تصمیمی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس نداریم
|
شنبه 15 ارديبهشت 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
۲۶ کشتی آماده حمل به مقصد روسیه
تاريخ:اول خرداد 1402 ساعت 11:39
|
کد : 277189
|
مشاهده: 636
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امضای توافقنامه خرید کشتی با باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب در روسیه را هم راستا با توافق ریلی رشت- آستارا دانست و گفت: ۲۶ فروند شناور خزر با ظرفیت ۳۶۰۰ تیاییو آماده حمل بار به مقصد روسیه است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امضای توافقنامه خرید کشتی با باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب در روسیه را هم راستا با توافق ریلی رشت- آستارا دانست و گفت: ۲۶ فروند شناور خزر با ظرفیت ۳۶۰۰ تیاییو آماده حمل بار به مقصد روسیه است.
«محمدرضا مدرس خیابانی» با اشاره به توافق ریلی رشت- آستارا که از سوی رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه به امضا رسیده، گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای همین توافق، اقدام به امضای موافقتنامه خرید و ساخت کشتی با باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب نموده است.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گروه کشتیرانی با در اختیار داشتن ۱۳۹ فروند کشتی در انواع مختلف، ظرفیت حمل بار ۵ میلیون DWT را دارد، گفت: کشتیهای این ناوگان، در کنار ۲۹۴ هزار تیاییو کانتینر ملکی و ۱۳۹۴ واگن، در آسیا و اقیانوسیه، کشورهای CIS و سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و اقیانوسیه تردد دارد.
وی تصریح کرد: در این راستا خطوط حملونقل دریایی در دریای خزر نیز ظرف ماههای گذشته تجهیز شده و هماکنون این ناوگان با ۲۶ فروند شناور جنرال کارگو، ظرفیت حمل بار ۳۶۰۰ تیاییو و ۱۰۴ هزار DWT را دارد.
مدرس خیابانی گفت: همچنین در حوزه حمل سراسری بار در کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیتهای حمل و نقل ترکیبی، کالا از بنادر شمالی ایران به مقصد سایر بنادر حاشیه دریای خزر حمل شود.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزانتر است، گفت: انتقال حدود یک ماهه کانتینر از بنادر دنیا به مسکو در مقابل ترانزیت ۴۵ روزه از دریای بالتیک، از جمله مزایای حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب است.
مدرس خیابانی با اشاره به قابل رقابت بودن حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب گفت: مسیر کریدور شمال- جنوب یکی از میانبرهای مهم در صنعت حمل و نقل دریایی جهان به شمار میرود.
به گفته مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۴ هزار تیای یو و ۷۲۰ هزار تن کالا از کشورهای مختلف دنیا حمل شده است.
مدرس خیابانی تأسیس شرکت لجستیک و افزایش ظرفیت حمل کشتیرانی در دریای خزر و سرمایه گذاری ۷۲۳ میلیون روبلی در بندر سالیانکا را از جمله اقدامات مهم گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت کریدور شمال- جنوب دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت حمل کشتیرانی در دریای خزر در بخش فله به ۱۳۰ هزار تن و در بخش کانتینر به ۱۰۰ هزار تیای یو رسیده است؛ ضمن اینکه توسعه زیرساختهای بندر سالیانکا و خرید کشتی نیز در این مسیر صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برقراری خط مستقیم و منظم چین- هند، کشورهای آفریقایی از طریق بندرعباس و چابهار به مقاصد کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه و نیز تدوین سند راهبردی همکاری برای توسعه روابط با روسیه و کشورهای حوزه دریای خزر از جمله دیگر اقدامات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی ماههای گذشته بوده است.
مدرس خیابانی به توافق با سه بندر روس برای برقراری خط منظم کشتیرانی از بنادر ایران خبر داد و گفت: همچنین خرید ۳۳۰ واگن ریلی جهت تقویت ناوگان ریلی در مسیرهای ترانزیتی در کنار خرید ۵۴ هزار کانتینر جهت ورود به چرخه حملونقل از جمله دیگر اقدامات بوده است؛ ضمن اینکه مذاکره، خرید و سفارش ساخت تعدادی کشتی برای تقویت مسیرهای کریدوری نیز اقدام دیگری در جهت تقویت حمل بار در دریای خزر به مقصد روسیه به شمار میرود.
مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر اعضا برای افزایش مراودات فی مابین و حل مشکلات به خصوص بر اساس مشترکات موجود اشاره و خاطرنشان کرد: محدودیتهای تردد، تأمین منابع مالی، کمبود آبخور بنادر و اُفت آب دریای خزر، معطلی کشتیها، خدمات گمرکی و نبود تخفیفات بندری از جمله چالشهای موجود بر سر توسعه حمل بار به مقصد روسیه است که ضروری است در این مسیر هم گامهای جدی برداشته شود
http://www.sanatnews.ir/News/1/277189
برچسب ها :
کشتیرانی
,
روسیه
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
امشب به تماشای مقارنه ماه و مشتری بنشینید
علت مرگ پلنگ دنا اعلام شد
تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین
وزیر نفت شایعه استعفای خود را تکذیب کرد
رایزنی معاون وزیر نفت با شرکتهای خارجی برای صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت گاز
افزایش تولید و صادرات نفت بهرغم تحریمها و تهدیدها برگ زرینی در کارنامه دو ساله دولت است
وزیر راه: راه آهن سنندج - باشماق فرصت جدید ترانزیتی است
روابط ایران و چین بیش از هر زمان دیگری فرصت رشد دارد
بذرپاش: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی
وزیر نفت: به دنبال راهاندازی کریدور گازی شمال جنوب هستیم
اطلاعیه وزارت صمت درباره مصوبه شورایعالی نظارت
آخرين اخبار
افزایش درخواست روسها برای سفر به ایران؛ احتمال پرواز مستقیم به کیش
تاکید وزیر اقتصاد امارات بر توسعه روابط با ایران در همه حوزهها
رکورد صدور پروانه در بافتهای فرسوده پس از انقلاب شکسته شد
یک ایرانی بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
دستگیری ۵۷ سارق و مالخر حرفهای وسایل نقلیه در تهران
رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
آمادگی شهرداری تهران برای تجمیع دانشکدههای فرهنگیان
رژیم صهیونیستی مانع از بازدید کمیسر کل آنروا از غزه شد
وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
وزیر ورزش: تغییر نام باشگاه استقلال باید با طی مراحل قانونی انجام شود
تمامی خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز