جمعه 31 فروردين 1403

گربه‌های شهری و معضل مثبت شدن تست هاری

  تاريخ:هفدهم خرداد 1402 ساعت 13:22   |     کد : 278146   |     مشاهده: 144
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند اظهار کرد: آمار افزایشی مثبت شدن بیماری هاری در گربه‌های شهری زنگ هشداری برای دستگاه‌های متولی است.
عبد الله حمزه ئی، امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد به رسانه‌های گروهی گفت: پس از ارجاع یک گربه شهری و بلاصاحب با علائم مشکوک به بیماری هاری، با رعایت تمامی شرایط بهداشتی لازم از حیوان مشکوک به هاری نمونه گیری و به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی ارسال گردید که نتیجه هاری نمونه ارسالی مثبت اعلام شد.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این پنجمین نمونه مشکوک به بیماری هاری است که از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان بیرجند مثبت اعلام شده است.
وی گفت: در چهار نمونه قبلی سه مورد مربوط به گربه شهری و یک مورد مربوط به سگ بلاصاحب بود که این آمار افزایشی در بیماری هاری در مقایسه با سنوات گذشته در شهرستان بیرجند زنگ هشداری برای دستگاه‌های متولی است که باید با جدیت بیشتری در مقایسه با قبل در راستای ساماندهی و جمع آوری آن‌ها اقدام کنند.
حمزه ئی به همشهریان توصیه کرد: از غذا دهی به گربه‌ها و سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر جدا خوداری کرده و آموزش‌های لازم در زمان مواجه شدن با اینگونه حیوانات در سطح شهر را به فرزندان خود ارائه دهند.
وی یادآور شد: افراد در صورت مشاهده حیوانات بلاصاحب مخصوصا سگ‌ها در سطح شهر، جهت جمع آوری و ساماندهی آن‌ها در اسرع وقت با شهرداری محل سکونت خود تماس حاصل کنند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/278146
Share

برچسب ها :  گربه , هاری
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است