پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

ملاقات معاون وزیر کشور انگلیس با وزیر تایوانی

  تاريخ:بيست و هفتم خرداد 1402 ساعت 12:36   |     کد : 278608   |     مشاهده: 153
افراد مطلع اعلام کردند که معاون وزیر کشور انگلیس در امور امنیت با وزیر دیجیتال تایوان دیدار کرد؛ دیداری که برخلاف سیاستگذاری خارجی متعارف لندن است و باعث خشم دولت چین می‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس روابط دیپلماتیک رسمی با چین دارد اما سفارت دوفاکتویش در تایپه است. اگرچه معاونین وزرای انگلیسی مذاکراتی را با همتایان تایوانی خود داشته‌اند اما سیاست خارجی متعارف انگلیس این بوده که وزرای این کشور با مقام‌های تایوانی دیدار نداشته باشند.
یک منبع مطلع اعلام کرد، این دیدار روز چهارشنبه بین "آدری تانگ" وزیر دیجیتال تایوان و "تام توگنهات"، معاون وزیر کشور انگلیس در امور امنیت بوده و دو طرف درباره منافع امنیت مشترک صحبت کردند.
چین، تایوان را بخشی از سرزمین اصلی می‌داند و به شدت مخالف هرگونه روابط خارجی‌ها با این جزیره خودگردان و مداخله خارجی در آن است.
توگنهات که از سوی چین دو سال قبل بابت صحبت درباره نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ تحریم شده، از اعضای دائم کابینه انگلیس نیست اما بخاطر شغلش در نشست‌های کابینه حضور دارد.
"لوک دو پولفورد"، مدیر اجرایی ائتلاف بین پارلمانی درباره چین، گروهی متشکل از قانونگذاران کشورهای دموکراتیک که عنوان می‌کنند نگران رفتار پکن هستند، گفت: این نخستین بار است که یک مقام انگلیسی که در کابینه شرکت می‌کند با یک تایوانی ملاقات دارد.

http://www.sanatnews.ir/News//278608
Share

برچسب ها :  انگلیس , تایوان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است