جمعه 14 ارديبهشت 1403

رونمایی از طرح مشترک توسعه صنایع‌دستی

رونمایی از طرح مشترک توسعه صنایع‌دستی
  تاريخ:بيست و هفتم خرداد 1402 ساعت 13:54   |     کد : 278626   |     مشاهده: 329
به گزارش صنعت نیوز، مراسم رونمایی از یک طرح مشترک توسعه صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وحید خاوه‌ای مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شد.
به گزارش صنعت نیوز، مراسم رونمایی از یک طرح مشترک توسعه صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وحید خاوه‌ای مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شد.
اجرای این طرح به صورت رسمی آغاز شد و در فاز نخست آن برای دو هزار هنرمند در پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایلام اشتغال ایجاد خواهد شد.
مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تولید صنایع‌دستی و کمک به اشتغال، برای رونق اقتصاد هویت‌بنیان هدف از ایجاد این مجموعه است.
او افزود: نزدیک به ۳۰۰ محصول صنایع دستی مرتبط به حوزه‌های اقلیم، مزیت‌های رقابتی فراوانی دارند و نیز از ظرفیت‌های مناسب برای حوزه زنجیره تولید تا فروش برخوردارند.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه، ظرفیت بافته‌های داری در اولویت این طرح است، گفت: صنایع‌دستی یک صنعت تزئینی تلقی شده و برای برگرداندن این صنعت به جایگاه اصلی آن که کاربردی سازی است، نیازمند تلاش همه‌جانبه و همکاری نهاد‌های مختلف هستیم.
مدیرعامل بنیاد علوی هم با اشاره به اینکه توانمندسازی اشتغال با اولویت مناطق محروم ماموریت بنیاد علوی است، گفت: مسکن محرومان و اشتغال با هدف ایجاد درآمد پایدار با هدف جلوگیری از مهاجرت به شهر‌های بزرگ، اولویت‌های ماست.
وحید خاوه‌ای افزود: بنای بنیاد علوی، مشاغل خرد و خانگی است چرا که قرار است به تک تک افراد خدمات ارائه دهیم. یکی از حوزه‌های مهم در ایجاد مشاغل خرد، حوزه صنایع‌دستی است و یکی از مسائلی که باید در این حوزه به آن توجه کرد نگهداری و توسعه رشته‌های صنایع‌دستی است.
محمدحسین عسکرپور مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، ایلام و سیستان و بلوچستان از اهداف این طرح است البته ظرفیت ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی بیش از ۱۰۰ هزار نفر است.
فرزاد اوجانی مدیرکل دفتر حمایت از صادرات صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: با اجرای این طرح، کارآفرینی و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی رونق می‌گیرد با این حال یک نکته مهم در اجرای این طرح توجه به تامین مواد اولیه است و شرکت مجری این طرح باید نسبت به تامین مواد اولیه توجه ویژه‌ای داشته باشد.
ویدا توحدی مدیرکل دفتر حمایت از آموزش و ترویج نیز در این نشست گفت: توجه به آموزش در هر حوزه اهمیت دارد و در اجرای این طرح به طور حتم آموزش نقش مهمی در اجرای بهتر آن دارد از این رو تمرکز بر روی آموزش در حوزه اشتغال اهمیت فراوانی دارد.
کمک‌های فنی و اعتباری این طرح، ۳۶۵۰ میلیون تومان است و ۶۰هزار میلیون تومان تسهیلات مورد نیاز اجرای این طرح است.
بر اساس این طرح در استان خراسان رضوی برای ۶۰۰ نفر، در خراسان جنوبی برای ۳۰۰ نفر، در خراسان شمالی برای ۴۰۰ نفر، در ایلام برای ۵۰۰ نفر و در سیستان و بلوچستان برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

http://www.sanatnews.ir/News//278626
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است