شنبه 15 ارديبهشت 1403

دستاورد‌های وزارت میراث‌فرهنگی در هفته صنایع‌دستی

دستاورد‌های وزارت میراث‌فرهنگی در هفته صنایع‌دستی
  تاريخ:بيست و هفتم خرداد 1402 ساعت 14:02   |     کد : 278629   |     مشاهده: 372
به گزارش صنعت نیوز، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هفته صنایع‌دستی، دستاوردهایی، چون تدوین سند ملی صنایع‌دستی و انجام ۹۰ طرح عمرانی با اعتباری نزدیک به ۲۴۰میلیارد تومان را داشت.
به گزارش صنعت نیوز، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هفته صنایع‌دستی، دستاوردهایی، چون تدوین سند ملی صنایع‌دستی و انجام ۹۰ طرح عمرانی با اعتباری نزدیک به ۲۴۰میلیارد تومان را داشت.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این مطلب گفت: مهم‌ترین دستاورد هفته صنایع‌دستی، حضور نفر اول صنایع‌دستی جهان در ایران و پاسداشت پیشکسوتان ما که در اصفهان انجام شد، بوده است.
مریم جلالی افزود: ما هر روز هفته صنایع‌دستی را با گزاره‌هایی گذراندیم که توجه سیاستگزاران، برنامه‌ریزان و مجریان را به صنایع‌دستی تقویت کند.
پیام آقای رئیسی، رئیس جمهوری مبنی بر تسهیل بیمه ۱۰هزار نفر در هیأت دولت و هم‌گرایی نهادی بین ما و وزارت کشور، پست، جهاد کشاورزی، معاونت علمی و فناوری و معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری دستاورد‌های دیگر در هفته صنایع دستی سال ۱۴۰۲ بودند.
معاون صنایع‌دستی کشور گفت: در هفته صنایع‌دستی امسال خبر ثبت قلمکار اصفهان را شنیدیم. حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفته گذشته نوید داد که سند ملی صنایع‌دستی تدوین شده است و این یکی دیگر از دستاورد‌های هفته صنایع‌دستی در سال۱۴۰۲بود.
او افزود: در هفته صنایع‌دستی توانستیم یک انسجام درون‌بخشی را بین گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی ایجاد کنیم. از طرف دیگر ما توانستیم یک احترام متقابل بین هنرمندان، صنعتگران و بازرگانان ایجاد بکنیم.
فروش آثار هنری در نیاوران و برداشتن گام سوم در سعدآباد برای تجاری‌سازی برنامه‌هایی بودند که فقط در ستاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد. بیش از ۳۰۰ برنامه در کل استان‌ها و ۹۰ طرح عمرانی در حوزه صنایع‌دستی با اعتباری نزدیک به ۲۴۰ میلیارد تومان در هفته صنایع دستی سال۱۴۰۲ اجرا شدند.
معاون صنایع‌دستی کشور گفت: ۲۷ خرداد نیز ما تفاهمنامه اجرای طرح بزرگ قدرت زنجیره ارزش با هدف تعیین ارزش اقتصادی صنایع‌دستی را با بنیاد علوی منعقد کردیم و پس از انعقاد این تفاهم‌نامه ۲ هزار نفر در عرصه صنایع‌دستی مشغول به کار خواهند شد.
او گفت: مراسم رونمایی از «مگاپروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی» با حضور مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شد.

http://www.sanatnews.ir/News//278629
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است