پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

انتقاد چین از لندن به دلیل ارتباط با تایوان

  تاريخ:بيست و نهم خرداد 1402 ساعت 09:58   |     کد : 278746   |     مشاهده: 165
سفارت چین در انگلیس گفت، دیدار اخیر میان معاون وزیر کشور انگلیس در امور امنیت با وزیر دیجیتال تایوان، هنجارها و قوانین بین‌المللی را نقض کرده و از لندن خواست تا تمامی ارتباطات با تایپه را قطع کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی سفارت چین در انگلیس با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: طرف انگلیسی اجازه داده تا شخصی از منطقه تایوان به انگلیس سفر کند و ترتیب یک دیدار میان افراد مذکور را داده است. این حرکت انگلیس به طور جدی اصل چین واحد و قوانین ابتدایی روابط بین‌الملل را نقض می‌کند.
این سخنگوی سفارت چین با بیان اینکه قویا با این اقدام انگلیس مخالفت می‌کند، گفت: این دیدار به طور جدی پیامی اشتباه را به "نیروهای جدایی‌طلب استقلال تایوان" ارسال می‌کند و دخالت در امور داخلی چین تلقی می‌شود.
در ادامه این بیانیه آمده است: چین از انگلیس می‌خواهد تا با جدیت به اصل چین واحد و هنجارهای اساسی که روابط بین‌الملل را اداره می‌کنند، پایبند باشد و هرگونه ارتباط رسمی با مقامات تایوانی را متوقف کند و از تشویق و تقویت "نیروهای جدایی‌طلب استقلال تایوان" دست بردارد. ما صراحتا به طرف انگلیسی اعلام می‌کنیم هرگونه اقدامی که منافع چین را تضعیف کند، با پاسخ قاطعی مواجه خواهد شد.
چین، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و هرگونه سفر و دیدار وزرا و نمایندگان خارجی با مقامات تایوانی را نقض حاکمیت خود تلقی می‌کند.
هفته گذشته «آدری تانگ» وزیر دیجیتال تایوان و «تام توگنهات» معاون وزیر کشور انگلیس در امور امنیت دیداری با یکدیگر داشتند و دو طرف درباره منافع امنیت مشترک صحبت کردند.

http://www.sanatnews.ir/News//278746
Share

برچسب ها :  چین , لندن , تایوان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است