شنبه 15 ارديبهشت 1403

گوترش از اسرائیل خواست تصمیم درباره شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند

  تاريخ:سی ام خرداد 1402 ساعت 10:12   |     کد : 278818   |     مشاهده: 167
سخنگوی سازمان ملل گفت، آنتونیو گوترش روز دوشنبه از اسرائیل خواست تصمیمات نگران‌کننده‌ درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی را متوقف و لغو کند.
به گزارش ایسنا،‌ به نقل از القدس العربی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نگرانی عمیق خود را از تصمیم دولت اسرائیل برای تغییر رویه‌های شهرک‌سازی ابراز کرد.
انتظار می‌رود این تغییرات به پیشرفت طرح‌های شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی سرعت بخشد، از این رو آنتونیو گوترش گفت که به شدت نگران طرح اسرائیل برای احداث ۴۰۰۰ واحد شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری است.
دبیرکل سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که شهرک‌سازی‌ها نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و مانع اصلی دستیابی به راه‌حل دو دولتی و صلح عادلانه، پایدار و جامع است.
وی تاکید کرد: گسترش این شهرک‌های غیرقانونی عامل اصلی تنش و خشونت است و منجر به تعمیق نیازهای بشردوستانه و تحکیم اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی و تجاوز به اراضی و منابع طبیعی فلسطینی‌ها به عنوان مثال مانع از آزادی رفت و آمد فلسطینی‌ها و تضعیف حقوق مشروع مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و حاکمیتشان خواهد شد.
دبیرکل سازمان ملل از دولت تل‌آویو خواست تا این تصمیمات را متوقف کند و با رعایت کامل تعهدات قانونی خود در این زمینه، فورا و به طور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را متوقف کند.
گوترش خواستار برداشتن گام‌های مشخص برای اجرای تعهدات مندرج در بیانیه‌های مشترک در عقبه اردن و شرم الشیخ مصر شد.

http://www.sanatnews.ir/News//278818
Share

برچسب ها :  گوترش , شهرک سازی , اسرائیل
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است