شنبه 15 ارديبهشت 1403

گوترش: بهترین راه مبارزه با تروریسم، پیشگیری است

  تاريخ:سی ام خرداد 1402 ساعت 11:39   |     کد : 278842   |     مشاهده: 142
دبیرکل سازمان ملل متحد بهترین راه مبارزه با تهدید تروریسم در جهان را تمرکز بین‌المللی بر پیشگیری دانست و از عدم برآورده شدن تعهدات مالی اعضا گلایه کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزرای شینهوا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست سران نهادهای ضدتروریستی این سازمان گفت: پیشگیری معنایی ورای شکست دادن حملات و ایجاد اختلال در نقشه‌ها دارد.
به گفته گوترش، پیشگیری یعنی رسیدگی به شرایطی که ممکن است در ابتدای امر به شکل‌گیری تروریسم منجر شود؛ از جمله فقر، تبعیض، نارضایتی، زیرساخت‌ها و نهادهای ضعیف و نقض فاحش حقوق بشر.
او همچنین گفت که برای پیشگیری باید حقوق بشر و حاکمیت قانون را محور تمامی اقدامات خود قرار دهیم.
دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین به دیگر جنبه‌های مبارزه با تروریسم که جای بهبود دارند، پرداخت؛ از جمله کمبود بودجه.
گوترش با بیان اینکه سازمان ملل متحد با مشکل بودجه مواجه بوده و کشورها مبالغ وعده داده شده را پرداخت نکرده‌اند، گفت: این کسری بودجه اثرات شدید خواهد داشت؛ هم برای عملیات‌های صلح‌بانی و هم برای دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد.
او از اعضای سازمان ملل خواست تا به تعهدات مالی خود عمل کرده و تضمین کنند که «منابع کافی را برای مبارزه با این تهدید مشترک در اختیار داریم».
به گفته آنتونیو گوترش، تروریسم بر همه مناطق جهان اثر گذاشته و از بحران‌های پیچیده‌ای که دامن‌گیر جهان شده تغذیه می‌کند.
او گفت: در مبارزه با تروریسم، ما باید در مقابل این تهدید جهانی متحد باشیم. برای تمامی کسانی که فداکاری کردند و همچنان می‌کنند، و به خاطر قربانیان و بازماندگان (حملات تروریستی)، بیایید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا آینده‌ای بدون تروریسم را رقم بزنیم.

http://www.sanatnews.ir/News//278842
Share

برچسب ها :  گوترش , تروریسم , اسرائیل
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است