شنبه 15 ارديبهشت 1403

سامانه ازدواج دانشگاهیان «همرسان» رونمایی شد

  تاريخ:سی ام خرداد 1402 ساعت 14:37   |     کد : 278873   |     مشاهده: 232
در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سامانه ازدواج دانشگاهیان «همرسان» در دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد. در این سامانه مشاورهای امینی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حضور دارند که کار مشاوره برای افراد را انجام می دهند.
به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: هنر دین اسلام این است که در آن فقط رهبانیت وجود ندارد، بلکه در این دین زندگی نیز وجود دارد. اگر غرب علم و دین را در مقابل هم قرار داده است، اما در دین اسلام علم هم قرار دارد.
وی با بیان اینکه یکی از بحث های جدی در عالم خلقت و در عالم حیات، بحث تکثر نسل است، اظهار کرد: هیچ موجودی غیر از انسان خودش را مقطوع النسل (به معنای عدم ازدواج) نمی کند، چون انسان موجودی است که می تواند انتخاب کند و در انتخابش گاهی براساس اطلاعات اشتباه به مقطوع النسلی برسد. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه ها در توسعه فرهنگی کشور یا به عبارتی دیگر در تغییر فرهنگی کشور و عبور از فضای سنتی به فضای فعلی دخیل بوده اند، گفت: تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه بسیار زیاد است، چرا که از ۱۲ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی کشور، ۷ میلیون آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. سهم ۶۰ درصدی دانشگاه در این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
دکتر طهرانچی ادامه داد: فرهنگ ازدواج تابع فرهنگ عمومی کشور است، زمانی فرهنگ عمومی کشور، فرهنگ خانواده محور بود، در فرهنگ خانواده محور، بزرگان متدین فامیل کار بهمرسانی را به عنوان یک سنت حسنه انجام می دادند و به آن افتخار نیز می کردند. امروز دانشگاه ها به لحاظ اینکه بچه ها را از ۱۸ سالگی از خانواده جدا کرده و زیست تجردی را به آنها می آموزند، نقش جدی در تخریب فرهنگ قبلی ازدواج داشتند.
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به دنبال تخریب فرهنگ قبلی ازدواج آسیب هایی در جامعه به وجود آمد که پیری جمعیت، بزرگترین آسیب آن بود. در حال حاضر تعدادی زیادی از جوانان دهه ۶۰ ما که همگی هم تحصیلات و هم کار دارند، مجرد هستند، چرا که بستری برای همرسانی وجود نداشت و انرژی لازم که باید صرف می شد تا تعادل در جامعه برقرار شود، به وجود نیامد. کشور باید در زمینه ازدواج یک انرژی و یک هزینه را انجام بدهد، چرا که پس از صرف این هزینه خود به خود اتفاقاتی خواهد افتاد که جامعه به تعادل برسد.
دکتر طهرانچی با بیان اینکه امر ازدواج یک امر مقدس است، افزود: کمک به انجام این امر از وظایف تربیتی ما است و ما در حال حاضر چون برای امر ازدواج هزینه نکرده ایم، آسیب های آن را مشاهده می کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با اشاره به رونمایی از سایت «همرسان» گفت: این اتفاق مبارک است، به خصوص اینکه جایگاه معنوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نقش اصلی را در این سامانه دارد. در این سامانه مشاورهای امینی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حضور دارند که کار مشاوره برای افراد را انجام می دهند. همانطور که ما برای خطبه عقد به دنبال یک روحانی صاحب نفس می رویم، در این سامانه نیز همین گونه است، چرا که اعتقاد داریم زندگی باید از ابتدا با معنویت آغاز شود تا بتواند پایدار بماند.

http://www.sanatnews.ir/News//278873
Share

برچسب ها :  همرسان , دانشگاه , ازدواج
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است