شنبه 15 ارديبهشت 1403

شهرک‌های خورشیدی در هر استان راه‌اندازی می‌شود

شهرک‌های خورشیدی در هر استان راه‌اندازی می‌شود
  تاريخ:يازدهم تير 1402 ساعت 09:38   |     کد : 279559   |     مشاهده: 446
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: امسال شهرک‌های خورشیدی در هر استان راه‌اندازی می‌شوند.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: امسال شهرک‌های خورشیدی در هر استان راه‌اندازی می‌شوند.
محمود کمانی در مراسم امضای قرار احداث نخستین نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی از محل ماده ۱۲ با شرکت چادرملو افزود: شهرک‌های خورشیدی با هدف توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر احداث می‌شوند.
وی ادامه داد: اکنون ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از یک هزار و ۷۰ مگاوات فراتر رفته است و بیشترین میزان تولید نیروگاه‌های خورشیدی در ساعت ۱۲ ظهر اتفاق می‌افتد.
معاون وزیر نیرو به اخذ مجوز احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳ مرحله مناقصه برای آن برگزار شده و امید است به زودی مرحله چهارم نیز برگزار شود.
کمانی افزود: پس از این مناقصه‌ها برندگان مشخص خواهند شد و کار آغاز می‌شود.
وی به نگرانی سرمایه گذاران درباره برگشت سرمایه اشاره کرد و از برطرف شدن آن خبر داد. معاون وزیر نیرو گفت: مقرر شده دولت تضمین های لازم برای این سرمایه گذاران را بدهد و نیز کد شناسه یکتا به آنان داده شود.
کمانی ادامه داد: تلاش برای اخذ مجوز احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی در جریان است و امید است به زودی سازمان برنامه و بودجه موافقت لازم را صادر کند تا در شورای اقتصاد مصوب شود.
رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر گفت: تصویب این مجوز به همراه مجوز ۴ هزار مگاوات انرژی خورشیدی شرایط خوبی برای تأمین برق ایجاد می‌کند.
کمانی خاطرنشان کرد: اصرار داریم این دو مجوز با هم اجرایی شوند تا توسعه انرژی های تجدید پذیر به خوبی انجام و کشور از برق آنها بهره‌مند شود.
وی به برنامه احداث نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات مجوز برای صنایع صادر شده است.
معاون وزیر نیرو گفت: اگر این ۴ هزار مگاوات خورشیدی و ۳ هزارمگاوات بادی و ۳ هزارمگاوات صنایع عملیاتی شود می توان امیدوار بود هدف دولت سیزدهم برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا آخر این دولت محقق شود.
کمانی افزود: علاوه بر این ۳ هزار مگاوات از روش های نیروگاه مقیاس کوچک، حمایتی و شهرک‌های صنعتی و شهرک های خورشیدی در حال انجام است.
وی درباره نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی چادرملو گفت: این بزرگترین نیروگاه از محل ماده ۱۲ است که البته در شهرستان محلات هم یک مورد در حال انجام است.

http://www.sanatnews.ir/News//279559
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است