پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

رویترز:‌ چین به دنبال تضعیف روحیه تایوان است

  تاريخ:شانزدهم تير 1402 ساعت 13:36   |     کد : 279867   |     مشاهده: 196
چین با هدف تضعیف روحیه تایوان و همزمان با افزایش فشارهای پکن به این جزیره برای پذیرش حق حاکمیت چین، کارزار اطلاعات نادرست به راه انداخته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان بابت آنچه تلاش‌های چین برای منحرف ساختن عقاید مردمی درباره این جزیره می‌داند از جمله کمک‌های مالی غیرقانونی به کاندیداهای دوستدار پکن در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی در حالت هشدار قرار گرفته است.
همچنین تایپه قرار است اواخر ماه جاری میلادی مهمترین رزمایش سالانه خود را برگزار کند که برای نخستین بار شامل تعطیلی موقت فرودگاه بین‌المللی در حمله‌ای شبیه سازی شده برای عقب نشاندن دشمن می‌شود.
گزارش‌های خبری از مه سال جاری میلادی نشان می‌دهد که کارزار اطلاعات نادرست درباره فعالیت‌های نظامی تایوان و آمریکا در رسانه‌های چین منتشر شده است که بخشی از کارزار منحرف سازی عقاید مردمی در تایوان محسوب می‌شوند.
دستکم ده‌ها مورد گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهند این رزمایش بزرگ از سوی تایوان در حقیقت "طرح فرار" برای تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان و برنامه تخلیه برای شهروندان آمریکایی در صورت حمله از سوی چین است.
مقام‌های مطلع مدعی هستند که این کارزار اطلاعات نادرست از سوی گروه مرکزی پیشرو برای امور تایوان به سرپرستی دولت پکن و ریاست شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین انجام می‌شود.

http://www.sanatnews.ir/News//279867
Share

برچسب ها :  چین , تایوان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است