سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

دوره‌های «فرآوری مواد معدنی» و «مدیریت اجرایی» توسط یونیدرو برگزار می‌شود

دوره‌های «فرآوری مواد معدنی» و «مدیریت اجرایی» توسط یونیدرو برگزار می‌شود
  تاريخ:بيستم تير 1402 ساعت 13:44   |     کد : 280193   |     مشاهده: 321
به گزارش صنعت نیوز، رئیس یونیدرو (موسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو) اعلام‌کرد: دوره‌های جامع تخصصی برای فرآوری مواد معدنی و مدیریت اجرایی در بخش معدن و صنایع معدنی توسط این موسسه برگزار می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس یونیدرو (موسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو) اعلام‌کرد: دوره‌های جامع تخصصی برای فرآوری مواد معدنی و مدیریت اجرایی در بخش معدن و صنایع معدنی توسط این موسسه برگزار می‌شود.
«سید ضیاءالدین شفایی‌تنکابنی» در جلسه معرفی نخستین مدرسه تابستانی معدن و صنایع معدنی کشور با بیان این مطلب افزود: یونیدرو دوره‌های جامع فرآوری مواد معدنی و مدیریت اجرایی در صنایع معدنی را با هدف ارتقای سطح علمی و با توجه به اینکه در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به این موضوع به صورت متنوع، دقیق و تخصصی پرداخته نمی شود، برگزار می کند.
رئیس موسسه یونیدرو خاطرنشان‌کرد: با توجه به پیچیدگی کانی زایی و کاهش عیار مواد معدنی و ذخایر پُرعیار، ضرورت برگزاری دوره جامع فرآوری مواد معدنی بیشتر می‌شود. این دوره برای کارشناسان با تجربه، ارشد و مدیران شرکت ها که آشنایی ضمنی با این حوزه دارند، برگزار می شود.
وی ادامه‌داد: در این دوره ها، از استادان برتر داخلی و خارجی استفاده می شود و سرفصل های تخصصی این دوره ها، از دانشگاه های برتر دنیا الگوبرداری شده است. این دوره ها، به مدت ۲۵۰ ساعت و طی مدت یک سال برگزار می شود.
فعالیت های پژوهشی و آموزشی در حال اجرای یونیدرو
شفایی تنکابنی، با اشاره به فعالیت های پژوهشی و آموزشی موسسه یونیدرو اظهار داشت: از جمله فعالیت های پژوهشی در حال اجرا، دستیابی به دانش بومی سامانه پایش خودکار افزایش ایمنی و بهره وری معادن زیرزمینی و پژوهش در حوزه شناسایی گسل‌های آب های ژرف در معادن سنگان و هوشمندسازی معادن ایران است.
وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های پژوهشی موسسه مذکور، به‌سازی پلیمری و شیمیایی فیروزه ها، طراحی مدلی برای شناسایی اولویت های ارتقای بهره وری و نیز بررسی ریسک ها و فرصت های ناشی از تغییر اقلیم در معادن و صنایع معدنی است.
رئیس موسسه یونیدرو با اشاره به برخی از فعالیت های آموزشی در حال اجرای این موسسه، تصریح کرد: یونیدرو تاکنون کارگاه ها و دوره های آموزشی مختلفی در بخش معدن و صنایع معدنی شامل اصول تجارت بین المللی مواد معدنی، اکتشاف زغال سنگ، بیوفناوری در فرآوری مواد معدنی، مدیریت فناوری، فتوگرامتری در معدن را برگزار کرده است.
وی ادامه داد: نمونه برداری، تعمیر و نگهداری ماشین آلات معادن، طراحی فلوشیت و توسعه مدارهای P&ID، نرم افزار لیپ فراگ، مطالعات هیدرو ژئولوژیکی معادن و مدل سازی و تخمین زمین آماری، بخش دیگری از کارگاه ها و دوره های آموزشی یونیدرو است.
آغاز ثبت نام دوره‌ها
برپایه این گزارش، ثبت نام دوره های آموزشی مذکور در نخستین مدرسه تابستانی آغاز شده و کلاس‌ها پس از پایان ثبت نام و به حدنصاب رسیدن داوطلبان، در شهریور امسال آغاز خواهد شد.
دوره مدیریت اجرایی صنایع معدنی، به صورت ام بی ای، شامل دروس عمومی (مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی و مدیریت زنجیره تامین) و دروس اصلی (شامل مدیریت و تحلیل بازار در معادن و صنایع معدنی، حقوق و قوانین، مدیریت مالی، روش های تصمیم گیری چندمعیاره، اصول راه اندازی استارت آپ، روش تحقیق، بررسی فنی اقتصادی معادن روزمینی و زیرزمینی و غیره) است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/280193
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است