سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

افزایش ۷.۸ درصدی تولید کاتد در مجتمع مس سرچشمه در بهار امسال

افزایش ۷.۸ درصدی تولید کاتد در مجتمع مس سرچشمه در بهار امسال
  تاريخ:بيست و هشتم تير 1402 ساعت 11:42   |     کد : 280512   |     مشاهده: 541
به گزارش صنعت نیوز، مدیر امور پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه از تولید ۴۹ هزار و ۷۲۰ تن کاتد در این مجتمع در بهار امسال خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷.۸ درصد افزایش داشته است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر امور پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه از تولید ۴۹ هزار و ۷۲۰ تن کاتد در این مجتمع در بهار امسال خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷.۸ درصد افزایش داشته است.
آقای حمیدرضا نژادغلامعلی با اشاره به عملکرد سه‌ماهه نخست امسال امور پالایشگاه گفت: در بهار امسال ۴۹ هزار و ۷۲۰ تن کاتد با درصد تحقق ۱۰۲.۵۹ درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی تولید یک هزار و ۲۷ کویل مفتول با تناژ ۵ هزار و ۶۹ تن و ۱۶۹ تن لجن آندی در پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه تولید شد.
وی با اشاره به رکورد‌های ثبت‌شده در این بازه زمانی افزود: دستیابی به رکورد کارکرد جریان ۹۶.۵ درصد در فروردین، دستیابی به رکورد کارکرد زمان ۹۴.۶۸ با راه‌اندازی ۱۲ ساعته سکشن در اردیبهشت و دستیابی به تولید ۶۲ کویل مفتول در دو شیفت کاری از جمله رکورد‌های ثبت شده در امور پالایشگاه بهار امسال است.
مدیر امور پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به مقایسه تولیدات سه ماهه نخست امسال با مدت مشابه پارسال پرداخت و گفت: در سه ماهه نخست امسال با تولید ۴۹ هزار و ۷۲۰ تن کاتد ۷.۸ درصد افزایش، نسبت به سه ماهه اول ۱۴۰۱ داشتیم و دستیابی به ۱۸۱ پولینگ در سه ماهه بهار، ۱۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهد. همچنین امسال کاتد قابل صادرات ۷۶ درصد بوده که ۸ درصد افزایش داشته است. در مجموع محصولات تولیدی در پالایشگاه ۲.۵۹ درصد بالاتر از برنامه پیش‌بینی تحقق یافتند.
نژادغلامعلی به بومی‌سازی تجهیزات پالایشگاه اشاره و گفت: به منظور بومی‌سازی قطعات و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان از پارسال اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: همکاری با شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان صرفه‌جویی حدود ۲۵ میلیارد تومانی را به همراه داشته که از جمله می‌توان به طراحی، تأمین، نصب، اجرا و راه‌اندازی جرثقیل دوبل جنوبی، طراحی، ساخت و نصب فیلترپرس برای جداسازی لجن آندی از الکترولیت، طراحی، تأمین، ساخت، نصب، آزمایش و راه‌اندازی یک دستگاه خردایش و خشک کن لجن آندی، طراحی اشاره کرد.
مدیر امور پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه با بیان این که بومی‌سازی ۱۹ قطعه صرفه‌جویی حدود ۱۳ میلیارد تومانی را در پی داشته است، افزود: از جمله این قطعات بومی‌سازی شده می‌توان به تأمین آند سربی معمولی و نانو با صرفه‌جویی حدود ۴ میلیارد تومان، سلول پلیمری با صرفه‌جویی حدود ۳ میلیارد تومان، کپینگ بورد با صرفه‌جویی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ورق میانی مبدل حرارتی با صرفه‌جویی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و غلطک‌های شیاردهنده استند‌های ریخته‌گری با صرفه‌جویی حدود ۸۰۰ میلیون تومانی، ساخت برج لیچینگ به مبلغ ۱.۲۰۰ میلیارد تومان و ساخت زنجیر‌های انتقال ماشین‌های csm, کاتد شویی و آرایش آند به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان اشاره کرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/280512
Share

برچسب ها :  مجتمع مس , سرچشمه , کاتد
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است